سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی موکب فرهنگی اربعین در بیرجند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی موکب فرهنگی اربعین در ۵ روز اول ماه صفر (۷ لغایت ۱۱ شهریور) در بیرجند خبر داد.

فرخنده در نشست هم اندیشی پیرامون برپایی موکب فرهنگی اربعین با بیان این که این موکب  ها به مدت ۵ شب از ساعت از ۱۸ الی ۲۲، در محل پارک شهدای گمنام واقع در خیابان پاسداران برپا خواهد شد، گفت: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برای این شب‌ها پیش بینی شده است.

او به برپایی حسینیه اربعین، موکب تخصصص کودکان و پخش زنده حرم امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: هر شب مراسم دمام زنی در محل موکب اجرا خواهد شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برپایی غرفه ارائه خدمات بهداشتی، غرفه مشاوره دینی و مذهبی و اجرای مداحی خوانی و شعرخوانی از دیگر برنامه‌های این شب‌ها است.

فرخنده با بیان این که دو کمپین «یاران حاج قاسم» و «آزادی زندانیان» نیز برپا می‌شود، اضافه کرد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برپایی آتلیه اربعین و توزیع هدایای فرهنگی اشاره کرد.

او  ادامه داد: با توجه به این که این موکب از محل اعتبارات آسیب‌های اجتماعی برپا می‌شود، در کنار محور بودن مراسم اربعین در برنامه ها، توجه ویژه‌ای نیز به مباحث آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.