سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنده شدن در قرعه کشی ترفند کلاهبرداری تلفنی در البرز

رئیس پلیس فتای البرز از کاربران خواست، مراقب کلاهبرداران تلفنی با شیوه‌های مختلف مانند الو شما برنده شدید باشند.

سرهنگ جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز  گفت:  مجرمان سایبری از طریق شبکه های اجتماعی خود را با نشان برخی نهادها معرفی و اعلام می کنند که شما از طریق  قرعه کشی برنده شده اید.

رئیس پلیس فتای البرز  افزود: کلاهبرداران سایبری با استفاده از تماس تلفنی و ارائه اطلاعات شخصی شما بدون ذکر منبع، با اظهار اینکه شما در قرعه کشی برنده شده اید سعی در جلب اعتماد کاربران دارند.

او می گوید: این افراد پس از دریافت اطلاعات حساب و کارت بانکی، اقدام به دریافت رمز دوم و تخلیه حساب های آن ها می کنند.

جلیلیان افزود: مردم هرگز به پیامک ها  و تماس های تلفنی با عنوان شما برنده قرعه کشی ما شده اید توجه نکرده و اطلاعات بانکی خود را ارایه ندهند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کلاهبرداران  برای رسیدن به اهداف  خود از طریق تماس تلفنی  برای واریز مبلغ جایزه با اغفال  شهروندان  درخواست ارسال مشخصات کارت اعتباری با تمام مشخصات  را می کنند که باید دراین زمینه هوشیاری لازم انجام شود.

او افزود: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
احمد
۱۰:۵۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
دقت کنید دزدها نیازبه رمز دوم ندارند من فقط بخاطر کنجکاوی با این که می دانستم کلاهبرداری است چند حساب تقریبا خالی دادم تا قرون آخر خالی ش کردند