سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناحیه قیر طبیعی گیلانغرب درست مکان‌یابی نشده است

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب گفت: محلی که فعلا برای احداث ناحیه قیر طبیعی پیشنهاد شده به هیچ عنوان مورد تایید بخش خصوصی نیست.

جهانبخش مرجانی گفت: برای تصویب و جانمایی ناحیه صنعتی قیر طبیعی از بخش خصوصی و فعالین حوزه قیرطبیعی کسب نظر نشده است.

وی با بیان اینکه محل پیشنهاد شده برای احداث این ناحیه نزدیک به ۳۰ کیلومتر از شهر گیلانغرب فاصله دارد و راه دسترسی آن مناسب نیست، تاکید کرد: با این روند هیچکدام از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان حاضر به جابجایی به محل جدید نخواهند بود.

رییس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب معتقد است، اگر ناحیه صنعتی قیرطبیعی گیلانغرب در این محل احداث شود، هزینه جابجایی و فرآوری مواد معدنی به دلیل بعد مسافت بسیار زیاد شده و دیگر صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

مرجانی خواستار کسب نظر از فعالان حوزه قیرطبیعی برای جانمایی این ناحیه صنعتی شد و افزود: آنچه که امروز به عنوان ناحیه صنعتی تصویب شده با چیزی که مد نظر فعالان بخش خصوصی و انجمن قیرطبیعی بود، فاصله زیادی دارد.

وی یادآور شد: اگر ناحیه صنعتی به این شکل بخواهد احداث شود، فقط منتهی به هزینه اضافه بدون نتیجه خواهد بود و نساختن آن از ساختنش بهتر است.

رییس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب از اهمیت ایجاد ناحیه صنعتی قیرطبیعی در گیلانغرب یاد کرد و گفت: مهم این است که این ناحیه کجا و به چه شکل ایجاد خواهد شد.

به گفته مرجانی، ناحیه صنعتی قیرطبیعی می‌تواند نمادی برای قیرطبیعی  و محلی برای تمرکز فعالیت‌های مرتبط با حوزه قیرطبیعی باشد.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب از وجود نزدیک به ۴۰ کارگاه خردایش قیرطبیعی پراکنده در گیلانغرب یاد کرد که در صورت وجود محل مناسب، حاضر به جابجایی به محل جدید هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.