سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دو کارخانه تولید آب معدنی و انگور در چهارمحال و بختیاری

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار، وکوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته دو کارخانه تولید آب معدنی جونقان و آب انگور ناغان به زودی افتتاح خواهد شد.

قدرت الله حمزه گفت: باید حل مسائلی که جاری شدن سیلاب برای مردم ایجاد کرده در اولویت مسئولان قرار گیرد و از همان ابتدا مدیران استانی اقدامات جهادی را برای حل مشکلات انجام دادند، اما با توجه به بروز خسارات فراوان در اثر این پدیده می‌طلبد که مسئولان کشوری برای جبران خسارات وارد میدان عمل شوند؛ وزیر کشور و معاون اجرایی رئیس جمهور به صورت میدانی حضور پیدا کردند و از مناطق سیل زده بازدیدی داشتند تا میزان خسارات برآورد شود و اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: در سیل اخیر شیلات و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نابود شد و زمینه اشتغال نیز از بین رفت و برخی‌ها نیز بیمه نبودند که می‌طلبد سازمان بحران و دولت پای کار بیایند تا این خسارات را جبران کنند و البته باید از وزیر نیرو تشکر کرد چرا که در منطقه حضور پیدا کردند و اقداماتی در جهت تامین آب انجام دادند اگرچه مردم چندین روز با مشکل مواجهه شده بودند و، اما این موضوع نیز برطرف شد.

حمزه اضافه کرد: با توجه به درپیش بودن فصل سرما، سازمان امور عشایر کشور باید به داد عشایر منطقه برسد تا این قشر دچار بحران نشوند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در سیل اخیر ثابت شد که برخی از زیرساخت‌ها وجود ندارد مثلا برای آب پیش بینی نشده بود که باید چه کاری انجام داد و البته در بحث جاده‌ها هم به همین شکل است، اما مجمع نمایندگان از همان ابتدا که وارد مجلس شدند مسئله آب را در اولویت گذاشتند و اقدامات مطلوبی هم صورت گرفت.

حمزه عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری در موضوع اشتغالزایی ضعیف و پیگیری‌هایی صورت گرفته است تا در حوزه انتخابیه سرمایه گذارانی وارد شوند و اقداماتی را انجام دهند.

وی اظهار داشت: در بحث صنعت نیز زیرساخت‌های لازم در این استان وجود ندارد مثلا به عنوان نمونه شهرستان اردل با قدمتی طولانی فاقد شهرک صنعتی است بنابراین ساخت این شهرک در دستور کار قرار دارد و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی داشته است و احتمال می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد تا سرمایه گذار وارد کار شود.

حمزه تصریح کرد: برای ساخت شهرک صنعتی در شهرستان‌های دیگر نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفته است تا اینکه همه شهر‌های حوزه انتخابیه دارای شهرک صنعتی باشند و سرمایه گذاران بتوانند برای سرمایه گذاری وارد منطقه شوند.

وی ادامه داد: در شهر جونقان کارخانه تولید آب معدنی در حال احداث است که در ماه‌های آینده به بهره برداری می‌رسد و زمینه اشتغالزایی را فراهم می‌کند همچنین کارخانه داروسازی نیز در حال احداث است و کارخانه تولید آب انگور ناغان تا پایان سال ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود و زمینه اشتغالزایی فراهم می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.