سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن ملی پسته در رفسنجان برگزار می‌شود

فرماندار رفسنجان گفت: جشن ملی پسته ۸ مهر ماه امسال در رفسنجان برگزار خواهد شد.

طی جلسه هماهنگی با حضور رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان، معاون سیاسی فرمانداری و جمعی از مسئولین مربوطه در خصوص برگزاری جشن ملی پسته قرار بر این شد جشن امسال در روستای جوادیه فلاح رفسنجان برگزار گردد.

در این جلسه فرماندار گفت: رفسنجان مهد تولید پسته در کشور است و با توجه به این که رفسنجان در دو سال اخیر به علت سرمازدگی و گرمازدگی با کمبود تولید پسته مواجه بوده است، ولی رفسنجان میراث دار پسته ایران است و وجود درختان پسته کهنسال و چند صد ساله در این شهرستان قدمت تولید پسته را می‌رساند و درختان پسته در این منطقه بالا‌ترین رکورد را در تولید پسته رقم زده اند.

 حسین رضایی افزود: این جشنواره همزمان با هفته جهانی گردشگری می‌باشد که همراه با برگزاری این جشن ملی، نمایشگاه‌های توانمندی‌های پسته، نمایشگاه‌های صنایع دستی، بازی‌های بومی محلی و برنامه‌های هنری اجرا می‌گردد .

فرماندار رفسنجان گفت: این جشنواره امسال در روستای جوادیه فلاح برگزار می‌شود، جوادیه فلاح یکی از روستا‌های است که بالا‌ترین رتبه‌ها را در تولید پسته رفسنجان رقم زده و چندین کشاورز نمونه کشوری از این منطقه تا به حال انتخاب شده اند.

در پایان فرماندار گفت: جهت برگزاری سالیانه جشن ملی پسته رفسنجان دبیرخانه جشنواره ملی پسته نیز در این شهرستان تشکیل خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.