سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۶۵ درصدی حوادث برق در شیراز

مدیر دفتر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شیراز گفت: براساس برنامه‌ریزی ۶۵ درصد کاهش حوادث اتفاقاتی داشتیم و خاموشی مجموعه کل شرکت پارسال ۱۸۹ دقیقه بود که امسال ۱۵۸ دقیقه است.

یامین راست روشن در نشست خبری گفت: ۱۳۰ تیم عملیاتی برای سیل و آمادگی با آن در نظر گرفته شد که براساس برنامه‌ریزی ۶۵ درصد کاهش حوادث اتفاقاتی داشتیم و خاموشی مجموعه کل شرکت در سال گذشته ۱۸۹ دقیقه بود که امسال ۱۵۸ دقیقه است.

او بابیان اینکه چشم‌انداز برای سال ۱۴۱۰ چهل دقیقه در سال است به هوشمندسازی شبکه اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است که برای امسال از صد نقطه به ۳۲۳ نقطه فرمان‌پذیر از راه دور برسد تا خاموشی‌ها کاهش پیدا کند و تا ۱۴۰۲ به ۵۳۸ نقطه می‌رسانیم که مزایای زیادی دارد از جمله اینکه شاخص خاموشی را کاهش دهیم.

مدیر دفتر امور دیسپاچینگ شیراز گفت: در زمینه پنل‌های خورشیدی در حال حاضر ۱۸ واحد نیروگاهی با تولید ۵۰ هزارمگاوات داریم و ۳۱۵ دستگاه نیز برای خانواده‌های مددجویان و محروم راه‌اندازی شده است.

عبادی معاون دفتر برنامه‌ریزی و مهندسی برق شیراز گفت: ۲۷۸ میلیارد تومان بخش سرمایه‌ای کار شده که از هفته دولت سال گذشته تا امسال در زمینه قرارداد نیرورسانی ۲۰۰ قرارداد به ارزش ۱۲۰ میلیارد و نزدیک به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رخ داده است.

کشف ۸۰۲ دستگاه رمز ارز در شیراز

فتحی معاون مشترکین برق شیراز نیز در این جلسه گفت: خط قرمز دولت جلوگیری از خاموشی مشترکان داخلی و خانگی بود، برق امسال با موجودی سال گذشته بود، اما مدیریت هوشمند اقدام شد تا خاموشی خانگی نداشته باشیم و بیشترین همکاری در بخش خانگی داشتیم.

او گفت: امسال کاهش بارندگی ایام بهار نیز ملموس بود و با رشد یک درصدی درجه حرارت باید رشد مصرف می‌داشتیم، اما همکاری خوبی بود.

فتحی گفت: امسال تعداد مشترکان بخش کشاورزی ۱۵ هزار و ۵۷۰ مشترک بود که پاداش همکاری آن‌ها ارائه می‌شود و کشاورزانی که همکاری داشتند تقریبا مابقی دوره تابستان رایگان می‌شوند.

او گفت: بخش صنعتی پرداخت پاداش ۱۸۷ میلیون تومان در سال گذشته داشت امسال از ۲۰ مشترک به هزار و ۳۹۰ مشترک رسیدیم که تنها ۱۶.۸ رشد صنعت داشته است و بخش خانگی نیز ۱۳ میلیارد تومان به مشترکان خوش مصرف خانگی رسیده است که تا پایان سال ادامه دارد.

معاون مشترکین برق شیراز گفت: به ازای هر کیلو وات صرفه جویی ۵۰۰ تومان پاداش تعلق می‌گیرد و ادارات و ارگان‌های دولتی نیز با مصوبه دولت مدیریت مصرف در آن‌ها لحاظ شد که در این زمینه نیز ۲۵ تا ۳۰ مگاوات روزانه کاهش مصرف در این بخش داشتیم.

او گفت: یکی از معضلات مصرف غیرمجاز رمزارز‌ها است، امسال ۸۹ مرکز شناسایی و برخورد بازرسی انجام شده که ۸۰۲ دستگاه نیز کشف شد و انرژی احصا شده از این کشفیات یک میلیارد و ۱۳۸ هزار و ۲۳۲ کیلووات ساعت است همچنین ۳۲ پرونده نیز در دستگاه قضایی در دست پیگیری است.

محمدرضا منصوری صبا قائم مقام توزیع برق نیز با اشاره به اینکه غیر از شیراز ۹ شهرستان نیز تحت پوشش برق شیراز است، گفت: در سیل اخیر آمادگی داشتیم و پیشگیرانه اقداماتی انجام شد و با کمترین مشکل این واقعه را پشت سر گذاشتیم، اما محرومیت‌زدایی اولویت توزیع برق شیراز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.