سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی ۲ بیمارستان صحرایی در مرز خسروی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از راه‌اندازی ۲ بیمارستان صحرایی در مرز خسروی خبر داد.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه پیک تردد زوار از ۱۰ روز قبل تا پنج روز بعد از برگزاری مراسم اربعین خواهد بود مراکز بهداشتی و درمانی استان کرمانشاه هم در این زمان در آماده باش ویژه خواهند بود.

وی افزود: آماده باش بیمارستان‌های استان کرمانشاه از ۱۵ شهریور آغاز و تا پایان موج بازگشت زوار ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از تجهیز بیمارستان شهرستان قصرشیرین خبر داد و تصریح کرد: این بیمارستان از نظر نیروی تخصصی، تجهیزات و دارو کاملاً تجهیز و تقویت شده است.

محمدی با اشاره به راه اندازی ۲ بیمارستان صحرایی در ایام اربعین توسط سپاه و ارتش، گفت: یکی از این بیمارستان‌ها در ورودی شهرستان قصرشیرین و دیگری در مرز خسروی مستقر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین درمانگاه‌های ویژه‌ای هم با حضور پزشک عمومی، دارو و تجهیزات در مسیر قصرشیرین تا مرز خسروی مستقر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی اورژانس هم در ایام اربعین خبر داد و گفت: پایگاه‌های اورژانس در این ایام در مسیر تردد زوار مستقر شده و به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند.

محمدی با تاکید بر غربالگری زوار در زمینه بیماری‌های مختلف از جمله کرونا و وبا، گفت: هم در موج رفت و هم در موج بازگشت این غربالگری‌ها انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات غربالگری و تست و نمونه‌گیری در مرز خسروی مستقر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: چنانچه بیمار مبتلا در مرز شناسایی شود، قرنطینه شده و از تردد او جلوگیری می‌شود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ایجاد فضای قرنطینه برای بیمارانی که از مرز‌های غربی استان وارد کشور می‌شوند در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی گفت: برای کنترل اپیدمی واکسیناسیون گروه‌های پر خطر از جمله سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند طی دو هفته آینده با جدیت بیشتری انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: آموزش موکب داران در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک، استفاده از بیمارستان‌های صحرایی نیروی زمینی ارتش و سپاه و پیشگیری از گرمازدگی زایران از دیگر موارد‌ی بود که برنامه ریزی‌های لازم برای آن انجام شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.