سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ۴ میلیون ایرانی در پیاده روی اربعین

مسئول کمیته فرهنکی و آموزشی سازمان حج و زیارت گفت: برنامه ریزی شده است امسال حدود ۴ میلیون زائر به عتبات عالیات اعزام شوند.

حجت الاسلام احمدی مسئول کمیته فرهنکی و آموزشی سازمان حج و زیارت در جمع موکب داران اربعینی مازندران و در همایش توجیهی آموزشی و فرهنگی موکب داران اربعینی که در ساری برگزار شد، گفت: برنامه ریزی شده است امسال حدود ۴ میلیون زائر به عتبات عالیات اعزام شوند.

او با بیان اینکه با توجه به گرمی هوا و بحث ریزگرد‌ها افراد با سابقه بیماری و نیز اطفال از سفر پیاده روی اربعین خودداری کنند، افزود: یک هزار و ۵۰۰ موکب ایرانی امسال در پیاده روی اربعین به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه ۵ هزار مبلغ از سراسر کشور نیز برای راهنمایی زائران حسینی در عراق حضور پیدا خواهند کرد، گفت:۵۰ قاری ممتاز و نیز ۶۰ شاعر برتر آئینی هم در این رزمایش عظیم جهان اسلام حضور پیدا می‌کنند.

او افزود: برنامه ریزی شده است تا همایش بین المللی با محوریت ابعاد جهانی قیام عاشورا نیز ویژه اهل سنت و شیعه برگزار شود.

اسماعیلی مدیرکل حج و زیارت مازندران به استقبال زائران مازندرانی از سفر پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب بیش از ۴۰ هزار گروه اربعینی نام نویسی کرده اند.

او همچنین با اشاره به هماهنگی انجام شده با ستاد عتبات عالیات تصریح کرد: موکب داران نیز در مسیر پیاده روی کربلا، نجف و سامرا به زائران مازندران خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران همچنین بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مسیر پیاده روی زائران کربلا تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.