سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اعتصاب بزرگترین بندر کانتینری در انگلیس

حدود دو هزار کارگر در بزرگترین بندر کانتینری انگلیس در نخستین روز از اعتصاب هشت روزه خود دست از کار کشیدند.

به نقل از پایگاه اینترنتی اسکای نیوز، نزدیک به دو هزار کارگر در بزرگترین بندر کانتینری انگلیس در نخستین روز از اعتصاب هشت روزه خود دست از کار کشیدند؛ اعتصابی که می‌تواند بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

این اعتصاب هشت روزه در بندر فلیکس استو واقع در سواحل شرق انگلیس با حضور هزاران نفر از کارکنان بخش حمل و نقل برگزار شده است که به افزایش هزینه‌های زندگی و کم بودن حقوق خود معترض هستند.

حدود ۱۹۰۰ نفر از اعضای این اتحادیه از جمله رانندگان جرثقیل و متصدیان ماشین‌ها و نیز کارگران بارانداز در این اعتصاب شرکت خواهند کرد که نخستین اعتصاب در این بندر از سال ۱۹۸۹ خواهد بود.

این اتحادیه هشدار داده است توقف در فعالیت این بندر که ورود تقریباً نیمی از کانتینر‌ها از آن انجام می‌شود تاثیر قابل توجهی بر زنجیره عرضه در انگلیس و نیز بخش‌های لجستیک و حمل و نقل خواهد داشت. اما یک منبع در این بندر این هشدار را کم اهمیت خواند و اعلام کرد این اعتصاب منجر به فاجعه نخواهد شد و زنجیره عرضه پیشتر در پی همه گیری کرونا دچار اختلال شده است.

دبیر کل این اتحادیه اعلام کرد بندر فلیکس استو بسیار سودآور است و تازه‌ترین آمار و ارقام نشان می‌دهد این بندر در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۶۱ میلیون پوند سودآوری برای کشور داشته است.

یک مقام بلندپایه این اتحادیه اعلام کرد کارگران به دستمزد‌های خود نسبت به افزایش نرخ تورم معترض هستند و آن‌ها خود را با کارکنان بخش دولتی همچون پرستاران که دستمزد کمتری دریافت می‌کنند مقایسه نمی‌کنند، زیرا این شرکتی است که بودجه خوبی دارد. وی افزود: سودی که این شرکت در دو سال گذشته عایدش شده است صد‌ها میلیون پوند بوده است بنابراین مطرح کردن مشکل نقدینگی بسیار خنده دار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.