سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴۰ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان امسال زیر کشت پاییزه می‌رود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی جاری ١۴٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیرکشت محصولات زراعی می رود.

  امان الله طوقی در نشست ستاد کشت پاییزه در شهرستان بمپور اظهارداشت: تمام مقدمات برای کشت پاییزه شامل تامین نهادهای تولید اعم از کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

وی افزود: کشت پاییزه در سیستان و بلوچستان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و بتدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی وصیفی ادامه خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سیستان و بلوچستان ادامه داد: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلاست.

وی انجام کشت به موقع محصولات و رعایت زمان کشت هر محصول و تغذیه به موقع اراضی کشاورزی برای دستیابی به افزایش کمی و کیفی تولیدات را ضروری برشمرد و از کشاورزان خواست نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

طوقی بیان کرد: توسعه کشت های قراردادی، گیاهان دارویی و زینتی کم آب بر و اقتصادی، کشت های گلخانه ای و توسعه ارقام تجاری و بازار پسند و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی در اولویت سال زراعی در سازمان جهاد کشاورزی استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.