سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجوز برگزاری جشنواره دف نوازی در مهاباد صادر شد

برگزاری دومین جشنواره سراسری دف نوازی تحت عنوان نوای رحمت به میزبانی مهاباد در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

سلیمان پاکزاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد امروز در جلسه هماهنگی جشنواره دف نوازی گفت: فراخوان دومین جشنواره سراسری دف نوازی، مولودی خوانی و تک نوازی به مناسبت هفته وحدت به میزبانی مهاباد و زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طی روز‌های آتی آغاز خواهد شد.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده متقاضیان و دف نوازان سراسر کشور می‌توانند آثار خود برای حضور در این جشنواره به دبیرخانه آن ارسال و داوران آثار برتر را برای حضور در این جشنواره انتخاب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد با بیان اینکه این جشنواره با هدف ایجاد نشاط و شاداب سازی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد، افزود: هماهنگی و پشتیبانی لازم برای اجرای هرچه باشکوه‌تر این جشنواره از طرف دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است و سعی می‌شود بهترین استقبال، اسکان و پذیرایی از هنرمندان صورت گیرد.

ساز دف در بین مردم مناطق کردنشین استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان و هنگام برگزاری آیین‌های مذهبی از جمله آیین‌های مولودی‌خوانی استفاده می‌شود و به همین خاطر دف به عنوان یک ساز دینی و مقدس در بین مردم این منطقه شناخته شده است.

از ۱۲ ربیع الاول که براساس روایات اهل سنت میلاد پیامبر نور و رحمت است تا ۱۷ ربیع الاول که اهل تشیع اعتقاد به ولادت رسول اکرم (ص) دارد با نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.