سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور: در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: دولت زندگی مردم را به هیچ عامل بیرونی گره نخواهد زد و مجدانه پیگیر رفع مشکلات کشور و مردم خواهد بود.

رئیس جمهور در هفدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که صبح امروز یکشنبه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: امپراطوری رسانه‌ای امروز ابزار دشمن برای القای یاس در جامعه و در صدد دور کردن مردم از دین، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. در سوی مقابل اما رهبر معظم انقلاب پرچم امیدآفرینی را برافراشته و مساجد نیز به عنوان کانون‌های امیدآفرینی نقش بسیار مهمی در بسط گفتمان رهبری در جامعه دارند.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر ضرورت پاسخ بهنگام و متقن به شبهات در جامعه، خاطرنشان کرد: شما ائمه محترم جماعات می‌توانید در مساجد علاوه بر اقامه نماز و نشر معارف دینی، شبهات ایجاد شده برای مردم را رفع و گره‌های ذهنی جامعه را باز کنید، چرا که اگر شبهات و القائات دشمن در ذهن مردم بی‌پاسخ بماند، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به مرور دچار فرسایش می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به فعالیت‌ها و اقدامات دولت در یک سال گذشته در زمینه مهار کرونا، توسعه سیاست همسایگی، ایجاد توزان در سیاست خارجی، افزایش تجارت خارجی، ارتقای ذخایر استراتژیک کالای اساسی و همزمان تلاش برای خودکفایی و تنوع مبادی ورود کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: دولت با همراهی مردم توانست گام بلندی را در صیانت از جان و سلامت مردم بردارد و همزمان بدون استقراض از بانک مرکزی یا خلق پول، توسعه اقتصاد ملی و افزایش سرمایه‌گذاری در پروژهای کلان ملی را دنبال نماید.

حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنانش مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی را حضور مردم در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف دانست و اذعان داشت: بحمدالله کشور ما دارای قدرت متکی به آحاد مردم است و تلاش دولت مردمی بر این اساس استوار بوده که از چنین قدرتی به خوبی برای تامین منافع ملت بهره بگیرد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه با وجود تحریم‌ها و تهدیدها دولت کار را با جدیت ادامه خواهد داد، افزود: با اعتقاد و اطلاع دقیق از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها می‌گویم که آینده برای کشور روشن است. امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست و ملت ایران اراده کرده است بر دشمنان خود فائق آید و قطعاً خدای متعال هم کمک حال و یاریگر ملت ایران خواهد بود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه با رویکرد عزتمندانه دولت مردمی، بخش قابل توجهی از مطالبات خود از برخی کشورها را دریافت کرده‌ایم، تصریح کرد: در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد، دولت تلاش برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات را با قوت ادامه خواهد داد. ما زندگی مردم را به هیچ عامل بیرونی گره نخواهیم زد و مجدانه پیگیر رفع مشکلات کشور و مردم خواهیم بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش ائمه جماعات را به تحکیم بیش از پیش ارتباط با اقشار مختلف مردم توصیه کرد و گفت: ارتباط وثیق با مردم جزء مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. حضور در میان و شنیدن بی‌واسطه سخنان و دغدغه‌های آنان توفیقی برای همه ماست. بارها گفته‌ام آنهایی که ما را به واسطه حضور در میان مردم در سفرهای استانی ملامت می‌کنند، لذت در کنار مردم بودن را درک نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر ضرورت استمرار سفرهای استانی دولت، افزود: سفرهای استانی را حتما ادامه خواهیم داد و دور دوم این سفرها به فاصله کوتاهی آغاز خواهد شد. از مردم و با مردم هستیم و خواهیم بود و به لطف خدا و با اتکاء به شعار ما می‌توانیم، مشکلات کشور حل خواهد شد.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود در جمع ائمه جماعات کشور در تشریح اهمیت جایگاه مساجد در جامعه، تصریح کرد: برای انسان‌هایی که به هر دلیلی دچار آسیب و اضطراب‌های اجتماعی شده‌اند، مسجد به عنوان محلی برای آرامش آنها و ملجأ ناامیدان است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه امام جماعت مسجد صرفاً پیش‌نماز مردم نیست، بلکه امام مسجد و پیشرو در حل مشکلات مردم است، افزود: بسیاری از گره‌ها و کدورت‌های آحاد مردم به دست ائمه جماعات مساجد باز می‌شود. همچنین نقش مساجد و ائمه جماعات در ایجاد آرامش اجتماعی و رفع نیاز خانواده‌های نیازمند در دوران کرونا نقشی بی‌بدیل و بسیار اثرگذار بود.

رئیس جمهور همچنین کارکرد مساجد در حوزه معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مساجد در کنار جایگاه عبادی، همواره به عنوان سنگر و جایگاهی برای مقاومت فرهنگی و نیز دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی نیز نقش‌آفرین و الهام‌بخش بوده‌اند.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: خاستگاه شهدای ما و محل پرورش و تربیت رزمندگان و سرداران ما چه در دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم اهل بیت(ع) مساجد بوده است که این جایگاه با اهمیت همواره باید از سوی ائمه جماعات، آحاد مردم و دولتمردان برجسته و بزرگ شمرده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
به فکر نون و آب مردم باشید ! با حرف و سخنرانی که مشکل حل نمیشه. اگه مقتدر هستید پس نیاز به برجام ندارید ولی اگه نیاز به برجام دارید پس ادعای اقتدار نکنید و لطفا کنار بیایید و بگذارید مردم کمی زندگی راحت داشته باشند .
ناشناس
۲۱:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آخی! حقوق ملت!!
ناشناس
۲۱:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
به مخالفان برجام و غرب ستیزان که به طرق مختلف قدرت وثروت کشور در اختیار رگفته و از شکم سیری و خرج بیت المال سخن از خروج از برجام و NpT و دشمنی با غرب دارند ... فقط یرای یکسال طبق قانون خودشان در مجلس قیمتها به نرخ شهریور 1400 برگردانند و فقط و فقط دو سال قیمتها ثابت نگه دارند از خوراکی جات تا ارز و طلا، آن وقت بیاند بدگویی غرب و برجام بکنند و بگویند برجام گره نخورده به جان و مال و معاش مردم
ناشناس
۲۱:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
صد رحمت به روحانی
ناشناس
۲۱:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
من خودم روحانی مسجد هستم امروز هم دعوت بودم ولی حدس زدم اینا دنبال سیاهی لشکر و مخاطب برا جلسات و حرفهای الکی خودشون و آمار رد کردن هستن نرفتم
ناشناس
۲۰:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بعد آقایون مگن اگه توافق شد ملت منتظر ارزانی نباشند ملت به کدام ساز شما......
ناشناس
۲۰:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
چه حقوقی چه عدالتی؟ خسته شدیم از این وضعیت، عمرمون رفته، بعد شما دم از حقوق ملت میزنید!!! شدیم برده کارفرما، قدرت خرید نمونده برامون، تا وقتی اوضاع اقتصاد خرابه به فکر شعار دادن نباشید
ناشناس
۲۰:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
تو رو خدا ؟! وقتی این جوری حرف می زنی چهارستون بدنم می لرزه. چون هر موقع وعده می دهید برعکسش عمل می کنید.
ناشناس
۲۰:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
خیلی ممنوم از این همه زحمت که می‌کشید
ناشناس
۱۹:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اگر راست میگی، دلارهای آزاد شده رابه مردم بده تاازحق مردم دفاع کرده باشی؟؟! اگر به اعراب ویا جاهای دیگه بدی، مردم اصلا راضی نیستند وحرامشان باد
ناشناس
۱۹:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
حقوق من جوان ایرانی توسط همین مسولین زیر پا گذاشته شده
حقوق من جوانی منه کی می خواد بر گردونه
ناشناس
۱۹:۰۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بستگی داره منظورتون از ملت چی باشه ! مثلا یارانه نان رو گفتین قراره به خود مردم بدیم ولی یارانه ی یه عده رو قطع کردید و ندادید ، شاید از نظرتون اونها مردم نبودن . حالا وام بدون سپرده گذاری به سختی میشه گرفت و برای بعضی اصلا دیگه امکانش نیست، میخواین برین با دولتی که این کار رو کرده برخورد کنید ؟ وعده هاتونو میخواین مرور کنید
ناشناس
۱۹:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
مریضی
بختیاری
۱۸:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
خدا کنه همه مسولان و مدیران تا پای جان کار کنند نه برای خود برای کشور و مردم و خدای خود که نتیجه آن به خود فرد خواهد رسید
ناشناس
۱۸:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آقا فکری به حال ما نیروهای شرکتی دانشگاه رازی بکن
امنیت شغلی نداریم
حسین
۱۸:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ماشالا به تو که از حق ملت دفاع میکنی
بعد با دولت ات جیب اشونو می‌زنی
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بورس را دریابید که پرتفوی سهامداران بورسی ضرر و زیان ۸۵ درصدی را نشان میده !!!!!!!!!!!!!!!
بورس موتور محرکه ی اقتصاد هر کشوری هست.
ناشناس
۱۷:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آقای رییسی عزیز هیچ عامل بیرونی هم به زندگی مردم بیچاره فشاری وارد نکرده تمام فشارها و بدبختی ملت از طرف کاسبان تحریم ودوستداران مذاکرات بی نتیجه است واقعا اگر به فکر معیشت مردم بیچاره هستید با آقایان واقازادها که همچون زالو دارند خون ملت را میمکند برخورد کنید که تا به زودی بابت تنفس هوا هم آنها بهانه‌ای برای فشار بر مردم به بهانه تحریم پیدا میکنند
ناشناس
۱۷:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
منافع خودتان،ملت چیکاره اند
ناشناس
۱۷:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
لطفا مشاوران افتصادی و پزشکی خود را هرچه زودتر عوض کنید.
ناشناس
۱۷:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
رئیس جمهور یعنی ماشین امضا یعنی همه کاره هیچ کاره
ناشناس
۱۶:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
چند جمله در دوران انتخابات بهش یاد دادن هر جا میره اون جملات رو تکرار می کنه ؛یکیش همین گره نزدن مشکلات به عوامل بیرونیه حداقل از پایین آمدن قیمت طلا و دلار بفهم که بعضی چیزها به بعضی چیزها وابسته اند چه شما خوشت بیاد چه نیاد .
حقیقت
۱۶:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
وقتی از ملت ومردم حرف میزنید حتی تن مردگان تو گور میلرزه.... انگار یه جزوه به این ربیس جمهورهای ایران دادن همون حرفای تکراری همیشگی که سالها شنیدیم و تکرار میکنن ....واین چرخه ادامه داره بدون تغییری در رفاه و معیشیت مردم..
ناشناس
۱۵:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آقای رییسی مبلغ علی الحساب رتبه بندی را به حساب بازنشستگان مهر۱۴۰۰ واریز نکردید درحالیکه قانون تأکیدکرده بایداز۳۱شهریور۱۴۰۰حتی به حساب بازنشستگان بعدازاین تاریخ واریزشود
ناشناس
۱۵:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
حقوق ملت یا حقوق چند نفر !!؟؟
ناشناس
۱۵:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
دروغ دوباره! رئیسی!
تاکی دوست داری عزیزم دروغ بگی! جز وعده های انتخاباتی ات نبود!
ناشناس
۱۵:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ما هرچه تو مسجد و منبر موعظه و بصیرت افزایی میکنیم ، دولتمردان و مسیولین با درایت بی بدیل بر باد میدن
دیگه حتی خیلی از آنهایی که خودت رو هم قبول داشتن و به وعده هات و ایجاد نظارت قوی و کارآمد شدن امید داشتن از جمله خود من ناامید شدن
ناشناس
۱۵:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
دمت گرم همه کافر شدن فقط مسئوولین مسلمانن وباخدا
ناشناس
۱۵:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
درست مثل اینهمه چپاول قانون شکنی در مجموعه خودت از ندادن مجوزها بانکها رو با ملاتفت رفتار کردن و حقوقهای نجونی زیرمجنوعه تون و.‌..
ناشناس
۱۵:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
آره کجاش دولتی بود مردم بدبخت ک همش میرفتن مطب بیرون دکتر بیمارستانم پولی بود همون دولتی با دفترچه پولی بود ...بعدیش تلافیشو دراوردی ک با حذف ارز ترجیحیت بیجاره ملت لعنت خدا ب کسانیک بفکر اسایش وآرامش مردم نیستن
ناشناس
۱۵:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ملت یا دولت؟؟؟؟؟ فعلا ک ملتو خودتون نابود کردین بخصوص خود تو رییسی بخاطر کمبود خزانه دولت یشبه مردمو بیچاره کردی دو ریال دادی پول ی قلم ک گرون کردی نمیشه ۴ ماهه مردم اعتراض زدن تازه میگین ی سایت باز شده حالا اعتراض بزنین اینم یحرف مفت ودروغ
ناشناس
۱۶:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
خودت فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس
۲۰:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
پیامش روشن هست خودت رو به نادانی نزن