سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراضی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن ظرف یک سال تامین می‌شود

به گفته رئیس سازمان ملی زمین و مسکن تا شهریور باید تمام اراضی دستگاه‌ها تعیین و تکلیف شود.

آقای علیرضا فخاری گفت:  سازمان ملی زمین و مسکن تصمیم جدی برای تامین زمین  داشته و توانسته است اقدام ۱۶سال را ظرف یک سال پیش رو انجام دهد.در این بین حدود یک میلیون  و۵۰۰ هزار زمین به صورت دستوری  تامین کرده ایم.

به گفته رئیس سازمان ملی زمین و  مسکن تا شهریور باید تمام  اراضی دستگاه ها  تعیین و تکلیف شود، همچنین در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد. سازمان ثبت  اسناد و املاک برای شفاف سازی و انتقال سند با وزارت راه وشهرسازی همکاری می‌کند.

او می گوید: ۳هزار و ۳۰۰ برای ایجاد شهرک سازی شناسایی شده و ۱۳۳۸ هکتار ابلاغ شده   است.همچنین ۳۵ هزار هکتار اراضی متعلق به دولت که قابلیت الحاق دارد. این  میزان عددی به  یک میلیون ۸۰۰هزار واحد می رسد. این اقدام  ما را  در نقطه امن برای‌ طرح  نهضت ملی مسکن قرار می دهد.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن  گفت: موضوع مسکن مهر از دو دولت گذشته شروع  شده و باقی مانده است. از یک میلیون ۱۸۹  هزار واحد مسکن مهر، ۵۹۶ هزار واحد در قالب  قرار داد سه جانبه  بوده است و در مجموع ۵۴۸هزار و۲۲۴ واحد  تکمیل شده و  ۴۵ هزار ۴۳۹ واحد  نیمه ساخت است . در هفته دولت ۳هزار ۲۶ واحد با ۶۵ میلیارد تومان  از ابتدای  دولت سیزدهم سرانه ها تکمیل می شود.

او گفت: در راستای اجرای نهضت ملی مسکن 23 هزار هکتار اراضی در اختیار این سازمان وارد طرح شده است، ۶ هزار و۶۰۰ هکتار اراضی مازاد در اختیار سایر دستگاه های دولتی نیز بر اساس قانون جهش تولید مسکن و دستور رئیس جمهور تا پایان شهریور به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل می شود. با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز تفاهم نامه ای امضا کرده ایم  در صورتی که  دستگاه های دولتی اراضی خود را به وزارت راه و شهرسازی واگذار نکنند ، اسناد این زمین ها خود به خود به سازمان زمین و مسکن منتقل شود.

او می گوید:در هفته دولت ۳هزار ۲۶ واحد با  اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان افتتاح می شود و ما سعی کرده ایم  از ابتدای  دولت سیزدهم سرانه های  این واحدها را  تکمیل کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.