سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادسازی سالانه بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع قرق شده

سالانه به طور میانگین سطحی معادل با ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار هکتار از مراتع قرق شده و جنگل‌های دست کاشت خراسان جنوبی آزادسازی می‌شود.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۱۵ میلیون وسعت استان سطحی معادل ۱۴ و نیم میلیون هکتار را منابع طبیعی تشکیل داده است.

او افزود: از مجموع این ۱۴ و نیم میلیون هکتار، سطحی حدود ۸ و نیم میلیون هکتار مراتع را تشکیل می‌دهند که با احتساب سطوح جنگلی و بیابانی دارای بهره بردار، این سطح در مجموع به بیش از ۱۰ میلیون هکتار می‌رسد.

نصرآبادی بیان کرد: در مجموع بیش از ۹ میلیون هکتار در قالب ۶۵۶ سامان عرفی ممیزی شده و بیش از ۳۶ هزار خانوار از این مراتع بهره برداری می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: هر ساله به طور میانگین سطحی معادل ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار هکتار از مراتع قرق شده و جنگل‌های دست کاشت آزادسازی می‌شود.

او عنوان کرد: هر ساله از نیمه دوم مهر یا اوایل آبان آزادسازی قرق انجام می‌شود و متناسب با ظرفیت مرتع بین ۲ تا ۳ ماه مورد تعلیف دام قرار می‌گیرد.

نصرآبادی تصریح کرد: افراد با داشتن پروانه مرتعداری و اخذ مجوز موقت شهرستان خود می‌توانند در بازه تعیین شده از مراتع استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.