سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توکل:

رزمایش جهادی دامپزشکی طرح شهید اسکندری در کازرون برگزار شد

فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت: رزمایش جهادی دامپزشکی طرح شهید عبدالله اسکندری در کازرون برگزار شد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل گفت: رزمایش‌های محرومیت زدایی و خدمت رسانی رزمایش جهادی دامپزشکی طرح سردار شهید عبداله اسکندری با شعار خدمت بی منت در کنار عشایر در شهرستان کازرون برگزار شد.

او گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه چندانی به جامعه عشایری صورت نمی‌گرفت و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، در مجموع شاخص‌های توسعه در جامعه عشایری بین ۰ تا ۱۰ درصد بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با الهام از فرهنگ اسلامی و سیاست‌های عدالت محوری و محرومیت زدایی نظام جمهوری اسلامی و با مدیریت جهادی خدمات زیادی به جامعه عشایری در قالب طرح ارائه خدمات به کوچندگان و طرح عملیات اجرائی اسکان در زمینه‌های زیربنایی، آبرسانی، احداث راه، خدمات رفاهی، بهداشت و درمان، مخابرات و ... انجام شده است.

سرهنگ توکل گفت: یکی از بخش‌های اثر گذار در تحقق اهداف سال جهش تولید، دامداران عشایری هستند که علاوه بر تامین نیاز جامعه و شهرستان در زمینه اشتغال پایدار نیز نقش موثری دارند.

او با اشاره به اینکه جهاد تبیین یکی از مسایل مهم و ضروری و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: عشایر و طوایف نقش مهم و تاثیر گذاری در جامعه دارند و می‌توانند با تاثیر گذاری خود جهاد تبیین را روشنگری کنند.

محمد جعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با اشاره به نهضت سراسری جهش تولید در بخش دامپروری گفت: توجه ویژه به زندگی عشایری در واقع اهمیت دادن به رونق تولید است و امروزه کار جهادی و شبانه روزی لازمه خدمات رسانی مناسب به این قشر مولد جامعه است.

او گفت: بخش قابل توجهی از امنیت غذایی مردم بر عهده جامعه عشایری است، امروز باید با ارائه خدمات مناسب کاری کنیم که تا حد امکان شرایط سخت زندگی این قشر زحمتکش تسهیل شود.

شفیعی یکی از بارزترین ویژگی‌های عشایر را کار جهادی و امنیت غذایی دانست و گفت: اگر ما بتوانیم سازوکاری را ایجاد کنیم که عشایر برای فروش محصولات خود دچار زحمت نشوند، بدون تردید شاهد آن خواهیم بود که عشایر حضوری پررنگ و چشمگیر در عرصه تولید و اشتغال خواهند داشت.

او گفت: تحقق جهش تولید نیازمند کار انقلابی و جهادی است، شیوه و سبک زندگی جامعه عشایری در حقیقت پایلوت اقتصاد مقاومتی بوده و در واقع هر سیاه چادر عشایر یک پایگاه اقتصادی است و امروز عشایر در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز به عنوان بهترین تولیدکنندگان با کمترین هزینه، بهترین تولید را انجام می‌دهند و در زمینه تامین امنیت غذایی، نقش پررنگ و اثرگذاری را ایفا می‌کنند.

شفیعی گفت: در این رزمایش گروه جهادی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون به مدت سه روز به عشایر کوچ نشین مناطق فامور، بالاده و همچنین خشت و کنارتخته خدمات واکسیناسیون، ویزیت، معاینه و درمان رایگان به بیش از ۲۴۰۰۰ رأس دام‌های عشایر و همچنین آموزش دامداران ارائه کردند.

او گفت: گروه جهادی شهدای کشاورزی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون در ایام عید نوروز سال جاری نیز در رزمایش بهار_خدمت تعداد ۲۲۵۰۰ راس دام عشایر و در رزمایش جهادگران فاطمی در اردیبهشت ماه سال جاری، تعداد ۲۳۰۰۰ راس دام‌های سبک این شهرستان را بصورت رایگان علیه بیماری تب برفکی و ppr واکسینه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.