سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات رئیسه مجلس: برخی بانک‌ها هر روز شیره جان مردم را می‌مکند

علیرضا سلیمی گفت: مردم دائما بدهکار بانک ها هستند و بخش تولیدی کشور باید شبانه روز برای پرداخت بدهی‌های خود به بانک ها تلاش کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ضرورت و اهمیت "طرح بانکداری جمهوری اسلامی" و دلایل درخواست برخی از افراد به توقف این طرح، گفت: متاسفانه باید پذیرفت سیستم بانکی ایران به شدت بیمار است و تجربه بیانگر این است بانک ها به جای انجام وظایف اصلی خود به سمت بنگاه‌داری رفته‌ است، ضمن آنکه برخی از آن‌ها باوجود حمایت‌های بسیار، زیان‌ده هستند، این در حالی است که امتیازات فوق‌العاده‌ای به بانک‌ها در ایران داده می‌شود اما علیرغم تمام این موارد بانک‌ها به ام‌المسائل تبدیل شده و سرنخ بسیاری از مشکلات در بخش‌های دیگر اقتصادی همچون مسکن، سکه و... به بانک‌ها منتهی می‌شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی کارشناسان حوزه بانکداری بر اشکالات فراوان قانون فعلی اذعان دارند بنابراین اصلاح آن ضروری بود، افزود: با این وجود عده‌ای چندین دوره است که با هیاهو مانع از اصلاح طرح فوق در مجلس می‌شوند، هرچند مدعی بلااشکال بودن این طرح نیستیم بلکه آقایان باید اصل اصلاح را بپذیرند و در ادامه پیشنهادات اصلاحی خود را ارائه دهند.

وی گفت:ممکن است "طرح بانکداری جمهوری اسلامی" ایراداتی داشته باشد اما باید وارد بحث شد و این اشکالات را رفع کرد نه آنکه اجازه طرح شدن آن را نداد و مسکوت ماندن را ترجیح داد.

سلیمی پیشنهاد داد: بهتر است روسای سابق بانک‌ مرکزی مخالف این طرح جلسات تخصصی با کمیسیون تخصصی مجلس و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برگزار کرده نه آنکه در جهت توقف طرح تلاش کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد:برخی بانک‌ها هر روز شیره جان مردم را می‌مکند و مردم دائما بدهکار آن‌ها هستند و بخش تولیدی کشور باید شبانه روز برای پرداخت بدهی‌های خود با بانک ها تلاش کنند.

عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "طرح بانکداری جمهوری اسلامی" طرحی علمی است و نمی‌توان با هیاهو و بلوا جلوی کاری علمی را گرفت، گفت: هرچند هر کار علمی ایراداتی دارد که با تعامل و هم فکری حل خواهد شد، لذا بهتر است به جای هیاهو راهکار اصلاح بانکداری در سطح کشور را ارائه دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۴:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
امروز یکشنبه 30 مرداد ماه سال 1401 است که تکلیف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست چرا؟ به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس!
بازنشسته تأمین اجتماعی
مرتضی - بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
۱۲:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
1400/12/25 - 09:0400
تاریخ : ۱۶ - بهمن - ۱۴۰۰
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی
باسلام و تعدیم تحیات الهی
احتراما بدین وسیله به استحضار مقام عالیقدرتان میرساند به اینکه اینجانب مرتضی میرزابابایی با کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱ از بازنشستگان شرکت مخابرات تهران می باشم لذا با توجه به بخشنامه صادره از دولت محترم و الزام بانک های کشور به پرداخت وام و تسهیلات به بازنشستگان بدون هیچگونه ضامن به مبلغ پنجاه الی صد میلیون تومان بر همین حسب بنده اقدام به مراجعه به بانک رفاه کارگران شهر گلستان شهرستان بهارستان استان تهران نموده و همچنین به بانک سپه و صادرت نسیم شهر بهارستان در مورخه ۱۰ و ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ و مراجعه نموده که متاسفانه ریاست محترم بانک های مذکور به هیچ عنوان همکاری لازم را در خصوص دریافت وام و تسهیلات انجام نداده با توجه های واهی از دستور دولت در این خصوص امتناع نموده اندلذا با توجه به صحبت وزیر محترم اقتصاد و دارایی که به صراحت عنوان نموده اند بانک های کل کشور موظف به پرداخت وام بدون ضامن به اشخاص بازنشته کشور می باشد و در صورت امتناع از پرداخت وام برخورد قاطع با آن ها صورت می گیرد معذاللک با توجه به اینکه بنده فردی بازنشسته و دارای خانواده و فرزند می باشد و در شرایط نا مطلوب مالی قرار داشته و نیاز مبرم به دریافت وام از بانک های فوق الذکر را داشته که متاسفانه بانک هایی که که به آن ها مراجعه نموده ام هیچگونه همکاری در این زمنیه ننموده و حتی هیچگونه واهمه ای از برخورد قانونی ندارد لذا از مقام عالیقدرتان تقاضای برخورد قاطع با متخلفان بانک های مذکور را مستدعی می باشم.
با تشکر و تقدیم احترام
مرتضی میرزابابایی

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۰:۰۰
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی
باسلام و تعدیم تحیات الهی
با اینکه بنده در تاریخ 14 بهمن ماه 1400 در مورد وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بانک مرکزی علیه چند بانک کتبی شکایت کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
مرتضی - بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
ناشناس
۱۲:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
سرنوشت وام مبلغ 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟
کدام بانک، به بازنشستگان تامین اجتماعی وام بدون ضامن می دهند؟
از کدام بانک ها وام بدون ضامن بگیریم؟
بازنشستگان تامین اجتماعی که تاکنون وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن نگرفتند، چه کنند؟
اعتراض
۱۲:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بسمه تعالی
جناب آقای علی صالح آبادی
رئیس کل بانک مرکزی
پرداخت وام مبلغ 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن با دستور رئیس جمهور از 7 بهمن 1400 آغاز شده است ولی متاسفانه مسئولین بانک ها به بازنشستگان تامین اجتماعی وام بدون ضامن به بهانه های مختلف نمی دهند خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنندو متاسفانه تاکنون هیچ کس هم پاسخگو و جوابگو نیست
بازنشسته تأمین اجتماعی
۰۸:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک را بر کنار کند ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مسئولین بانک ها نیست چرا؟
مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.

پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بانک‌ها ابلاغ شد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران انجام نمی دهند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
ناشناس
۰۸:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بانک = نزول خور
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
مقصر شماها هستید!
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
گفتن فایده نداره،یا میخوای بترسونی بانک ها را که بت رشوه بدند یا تخ لا پات نیست که بخوای باشون برخورد کنید