سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستا

وزیر نیرو گفت: برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در نقاط مختلف کشور برنامه ریزی شده است.

علی اکبر محرابیان در حاشیه افتتاح طرح آبرسانی به آبیک از سد طالقان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های کشور، گفت: این طرح به همت خیران آبرسان و با مشارکت سپاه و بسیج و سایر نهاد‌های انقلابی با محوریت وزارت نیرو دنبال و پیگیری می‌شود.

محرابیان افزود: در راستای اجرای این طرح برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در نقاط مختلف کشور برنامه ریزی شده است.

وزیر نیرو گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ شهر دچار تنش آبی داشتیم که با اقدامات انجام شده این تعداد رو به کاهش است.

محرابیان افزود: به جز طرح‌های بلندمدت، در برخی مناطق برای رفع مشکل و پاسخگویی به نیاز شهروندان پروژه‌های موقت آبرسانی از طریق حفر چاه‌های جدید یا ایجاد مخازن اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۵۶۰ مورد از این دست طرح‌های آبرسانی موقت بهره برداری شده یا در دست اجرا قرار دارد.

وی اظهار داشت: پروژه‌های آبرسانی بزرگی نیز در سطح کشور از جمله در استان‌های قزوین، همدان و خوزستان در دست اجراست که با سرعت خوبی پیش می‌رود.

محرابیان خاطرنشان کرد: تامین آب شرب پایدار و بهداشتی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم به شمار می‌رود و مردم در این خصوص انتظارات به جا و به حقی دارند و تلاش می‌کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این خواسته‌ها پاسخ دهیم.

وزیر نیرو در ادامه به افتتاح فاز اول آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین اشاره کرد و گفت: در سالیان گذشته با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب و بهداشتی قزوین، آبرسانی از سد طالقان به این استان برنامه ریزی شد.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست شاهد افتتاح آبرسانی از سد طالقان به آبیک قزوین بودیم که با یک اقدام ضربتی و تامین اعتبارات لازم از سوی دولت سیزدهم به سرانجام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

محرابیان گفت: بخشی از خط لوله تامین آب شرب استان قزوین با قطر هزار و ۶۰۰ میلی متر در دست تامین و اجراست و بخش دیگر آن نیز خط لوله اجرا شده در آبیک است که امروز شاهد بهره برداری از آن بودیم.

وی اظهار داشت: برای ادامه پروژه آبرسانی از سد طالقان به قزوین و رساندن آب شرب این طرح به دیگر نقاط این استان در حال برنامه ریزی و برگزاری مناقصه هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.