سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۷۲طرح گرامیداشت هفته دولت در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در هفته دولت امسال ۸۷۲ پروژه با اعتبار هفت هزار و ۴۵۷ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

منصور بیجار در شورای اداری با اشاره به رشد بی سابقه اعتبارات سیستان و بلوچستان گفت: مقایسه اعتبارات عمرانی استان نشان می‌دهد هنگام شروع بکار دولت سیزدهم این اعتبارات ۲ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان بود، اما با توجه جدی دولت به سیستان و بلوچستان تا این لحظه پنج هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و نکته مهم اینست که بخش اعظمی از این اعتبارات به صورت نقدی بوده است.

وی با اشاره به سفر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان افزود: سفر رئیس جمهوری در شهریور ماه سال گذشته مصوبات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف راهسازی، آبرسانی، بهداشت و درمان داشت که ۱۱۹ هزار میلیارد تومان برای اجرای این مصوبات در نظر گرفته شد که ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت و ۲۵۰ میلیون یورو هم از محل منابع ارزی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستانا دامه داد: تاکنون از مصوبات سفر رییس جمهوری ۳۰ مصوبه به صورت کامل اجرا شده و ۸۸ مصوبه در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: حضور مسوولان کشوری به سیستان و بلوچستان بسیار پررنگ بوده به طوری که در حوزه وزارت نیرو تاکنون ۶ سفر از سوی وزیر نیرو انجام شده و به صورت ویژه مصوباتی را برای استان داشته است.

بیجار افزود: در حوزه پروژه انتقال آب از دریای عمان، اولین شرکت برای اجرای این پروژه شروع به کار کرده و زمین مورد نیاز برای تجهیزات و تاسیسات این پروژه در ۴ قطعه اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که در همین دولت آغاز شده انتقال آب از تهلاب به زاهدان است که با اخذ مجوز ماده ۲۳ ردیف بودجه برای آن اعتبار در نظر گرفته شده و تاکنون مناقصه خرید لوله برای این پروژه به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه حفر ۱۰ حلقه چاه و انتقال آب چاه‌های حرمک به زاهدان نیز اجرا شد که توسط آب و فاضلاب استان به تناسب نیاز در حال بهره برداری است.

وی تاکید کرد: در حوزه سیستان نیز با وجود خشکسالی امسال کمترین میزان قطعی آب را داشتیم که جای تقدیر از همکاران این حوزه دارد.

بیجار اذعان کرد: عملیات بهره برداری از چاه ژرف شماره ۳ در شهرستان نیمروز آغاز شده و اجرای تاسیسات و آب شیرین کن آن در حال انجام است و بهره برداری از آن در هفته دولت انجام خواهد شد.

وی افزود: آبرسانی به شهر خاش از پروژه‌های بسیار مهمی بود که بعد از چهار دهه در این دولت اجرا شد و با تصویب ماده ۲۳ برای این پروژه توسط شرکت آب و فاضلاب در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: طرح جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی در طول دوران تاریخ اجرایی کشور است که آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور هدف قرار گرفته و از این میزان، آبرسانی به ۱۷۵۱ روستا در استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سپاه پاسداران در حال انجام است و تا این لحظه عملیات اجرایی بیش از ۸۱ روستا به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: این پروژه تنها از جنس آبرسانی نیست و توسعه و ترمیم شبکه آبرسانی نیز در دستور کار و اجرا قرار دارد.

بیجار ادامه داد: موضوع پایداری آب آشامیدنی روستا‌ها و شهر‌های منطقه سیستان بسیار مهم بوده که با همت آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و سپاه پاسداران انتقال آب از چاه نیمه ۴ به ۳ و از چاه نیمه ۲به ۱ انجام شد و همچنان نیز در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این پروژه‌ها خیرین نیز آبرسانی به ۵۰۰ روستا در سطح استان را بر عهده گرفته‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.