سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آئین افتتاحیه آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی مطرح شد؛

بررسی سوالات آزمون بورد از ۲۶ مرداد

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، استادان در گروه‌های بورد را بالاترین مرجع تصمیم گیری علمی کشور در حوزه آموزش، بهداشت و درمان کشور دانست.

ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی در آئین افتتاحیه شصت و نهمین آزمون دانشنامه تخصصی وسی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی کشور گفت: ادغام آموزش در نظام سلامت از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی ابلاغی سلامت  بوده و کیفیت آموزش پزشکی کشور مرهون فعالیت و تلاش‌های علمی اساتید و اعضای هیات علمی در این حوزه است.

او با اشاره به برگزاری سالیانه آزمون بورد، بیان کرد: "از ظرفیت اعضای بورد برای برگزاری آزمون‌ها استفاده می‌شود و در طی ده روز از تاریخ ۲۶ مردادماه؛ سوالات آزمون طرح، بررسی و نهایی می‌شود و بعد این مدت آزمون به صورت متمرکز و تحت نظارت وزارت بهداشت برگزار خواهد شد".
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: "گروه‌های بورد تخصصی و فوق تخصصی، بالاترین مرجع تصمیم گیری در خصوص کمیت و کیفیت رشته‌های پزشکی هستند که باید از این ظرفیت بهینه در تمامی زمینه‌های حوزه پزشکی و نظام سلامت بهره‌مند شد".

دکتر باقری فرد در بخشی دیگر از سخنان خود، گفت: یکی از مطالبات اصلی وزیر بهداشت در این دوره، بحث ارتقاء کمی و کیفی آموزش خواهد بود و اولین ماموریت ما در معاونت آموزشی هم احیا، تجمیع و تقویت بورد‌های تخصصی است.

او گفت:" نزدیک به ۳ هزار نفر از افراد برجسته و نخبه در گروه‌های مختلف بورد حضور دارند که باید از نظرات سازنده اعضای بورد در تمام سیاست‌های حوزه پزشکی و سلامت استفاده شود تا با مشارکت جمعی بتوانیم سطح کیفی آموزش، بهداشت و درمان را ارتقاء دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص ایجاد اولین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند خاطر نشان کرد: "این دانشگاه، سیاستگذار آموزش‌های هوشمند برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین در آموزش پزشکی و در راستای گسترش کاربرد‌های هوش مصنوعی در پزشکی فعالیت دارد".

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در مورد تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های دستیاری تصریح کرد: بعد از اعلام لیست پذیرفته شدگان مرحله اول، وزارت بهداشت تا میزان ۵۰۰ ظرفیت جدید را در مرحله تکمیل و بر اساس نتیجه آزمون دستیاری و رعایت اصل بومی گزینی، پذیرش می‌کند که این فرایند تا شروع سال تحصیلی جدید مشخص می‌شود.


بیشتر بخوانید


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.