سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین متعهد شده بود که با سلاح‌های غربی به روسیه حمله نکند

وزیر دفاع اوکراین ادعا کرد که اوکراین متعهد شده بود که با سلاح‌های غربی به روسیه حمله نکند اما این وعده در صورت اشغال کریمه تعمیم نمی‌یابد.

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین روز سه‌شنبه مدعی شد: «ما توافقی با آمریکا داریم که از تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا و شرکا علیه خاک فدراسیون روسیه استفاده نخواهیم کرد. اما اگر در مورد مقابله با اشغالگری بحث کنیم، چنین محدودیت‌هایی وجود ندارد.»

به گزارش آرتی، رزنیکوف همچنین درباره دریافت موشک‌های بالستیک ساخت لاکهید مارتین با بُرد ۳۰۰ کیلومتری، بسیار بیشتر از موشک‌هایی که قبلاً از آمریکا تحویل گرفته است، ابراز امیدواری کرد.


بیشتر بخوانید:


خبرگزاری آرتی به نقل از وزیر دفاع اوکراین نوشت این موشک‌ها می‌توانند در سیستم‌های HIMARS که واشنگتن به آن‌ها هدیه داده، استفاده شوند.

پیش از این اما «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت: «مسکو به استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین نیاز ندارد. آمریکا و انگلیس برای عملیات ارتش اوکراین برنامه ریزی می‌کنند. تحویل سلاح‌های غربی به اوکراین بر عملیات نظامی ما در این کشور تاثیر نگذاشته است.»

وزارت دفاع روسیه نیز از انهدام تعداد زیادی تجهیزات و تسلیحات و هدف قرار دادن تعداد زیادی از نیرو‌های اوکراینی در ایستگاه «کالینان دورف» در منطقه خرسون خبر داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که بیش از ۳۰۰۰ گلوله توپ و یک مین ۱۲۲ میلی متری و همچنین در نتیجه گلوله باران بسیار دقیق انبار مهمات تیپ تهاجمی ۹۵ در منطقه اسلاویانسک منهدم شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
انها هم که انبار مهمات روسها را زدند چرا نمگید
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
مین 122 میلیمتری!..کسی میدونه چیه یه توضیحی بده..
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
اوکراینی = همدست آمریکای فتنه گر و خونریز