سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عامل توهین و فحاشی در شبکه اجتماعی بازداشت شد

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری عامل ایجاد توهین و فحاشی در شبکه های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ ایرج کاکاوند گفت: با رصد و پایش شبانه روزی ماموران پلیس فتای کاشان در فضای مجازی، صفحه اینستاگرامی که اقدام به توهین و فحاشی علیه مردم یکی از مناطق شهر کاشان کرده بود، به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: با انجام تحقیقات در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم شناسایی و بازداشت شد و پس از مشاهده مستندات جمع‌آوری‌شده به جرم خود اعتراف و ابراز پشیمانی کرد.

او تصریح کرد: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی، فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب، انتشار شماره تماس افراد یا اطلاعات کاری و خصوصی آن‌ها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و... از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده فوق قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

سرهنگ کاکاوند رعایت اخلاق در فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی را امری مهم دانست و به کاربران فضای مجازی هشدار داد: شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و در حین حال خطرناک است و حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.