سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد پلیس از مشکلات دسترسی به سامانه گمرکات

سردار اشتری با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده از کمبود امکانات و دسترسی‌های پلیس در کمرگات انتقاد کرد.

فرمانده انتظامی کشور گفت: از سال ۹۸ به دلیل نیازی که بود از فرمانده کل قوا درخواست شد تا پلیس امنیت اقتصادی راه‌اندازی شود و امروز دشمن از طریق اقتصاد به ما حمله کرده و اگر تهدیدات را تقسیم‌بندی کنیم موضوع اقتصاد اولویت دشمن است.

وی ادامه داد: تهدیدات مختلف را دشمن انجام داده، اما ناموفق بوده و انسجام ما بیش‌تر شده است و به تحریم و تهدید‌های بیش‌تر روی آورده است، اما در موضوعات پزشکی، صنعت، دفاعی و حتی اقتصادی روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

سردار اشتری اظهار کرد: تلاش فراجا این است که در کنار سایر دستگاه‌ها برای رسیدن به اقتصاد فعال و مطلوب فعالیت کند و بحث مبارزه و مقابله با قاچاق یکی از موضوعات اصلی است و در بنادر و گمرکات حضور داریم.

فرمانده انتظامی کشور افزود: هدف ما با سرچشمه‌ها و باند‌های اصلی قاچاق است و باید با آن‌ها برخورد کنیم و چرا دارویی که موردنیاز مردم است و وزارت بهداشت هم برای آن هزینه کرده باید به صورت قاچاق وارد شود که همه دستگاه‌ها مسئولیت دارند و پلیس هم یکی از آن‌ها است و باید مشخص شود هزار کارتن روغن وارد شده به دست چه کسی رسیده است تا احتکار نشود.

سردار اشتری گفت: امنیت تولیدکنندگان در جنبه‌های مختلف با ما است و ما این حمایت را انجام می‌دهیم و هر تولیدکننده‌ای که کار قانونی انجام دهد توسط پلیس پشتیبانی می‌شود و به تبع با مخلان اقتصادی هم برخورد جدی انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به حضور پلیس در بعضی از گمرکات گفت: هرجایی که حضور داریم باید حضور پررنگ و اثربخش باشد و تمام سامانه‌ها و دستگاه‌ها در گمرکات باید تحت نظر پلیس باشد تا بتوانبم از تخلفات جلوگیری کنیم و همکاری‌های خوبی با قوه قضائیه و گمرک در حال انجام است.

وی افزود : اکنون مشکل این است دسترسی به سامانه ها و اطلاعات وجود ندارد و به همین علت قدرت تجزیه و تحلیل نداریم 

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ کشفیات قاچاق بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد ریال بود که ارزش ریالی آن ۴۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت و در مبارزه با جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ در کشف پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی افزایش ۴۱ درصدی داشته‌ایم و در برخورد با جرایم سازمان‌یافته قاچاق افزایش ۶۲ درصدی داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی کشور ادامه داد: در برخورد با اخلالگران در بازار ارز، طلا و سکه و معاملات فردایی طلا برای کمک به دولت در ثبیت بازار، با شبکه‌های فعال در این زمینه برخورد می‌شود.

برچسب ها: پلیس ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.