سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات قرآن دختران در مشهد

هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دختران دانش اموز با نیاز‌های ویژه کشور در مشهد به کار خود پایان داد.

روحانی رئیس اداره کل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: این دوره از مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی با حضور بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز دختر استثنایی از سراسر کشور به میزبانی مشهد از ۲۴ مردادماه تا ۲۶ مرداد برگزار شد.

او افزود: در این دوره دانش آموزان در چند رشته حفظ و قرائت قرآن کریم، تفسیر و حفظ نهج البلاغه، احکام اسلامی و انشای نماز در مدت دو روز با هم به رقابت پرداختند که از این میان ۱۲۰ دانش آموز حائز رتبه‌های برتر شدند.

روحانی ادامه داد: در این دوره برای بالا بردن کیفیت و سطح مسابقات از حضور داوران بین المللی و ملی استفاده شد.

رئیس اداره کل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و عمل به آن و همچنین تربیت قرآنی و رعایت سبک زندگی اسلامی در مشهد مقدس آغاز شده است.

او تصریح کرد: دانش‌آموزانی که به این مرحله راه یافته اند در مراحل قبلی آموزشگاهی و استانی حدنصاب نمره لازم را کسب کرده و به مرحله نهایی راه پیدا کرده بودند.

روحانی تاکید کرد: این مسابقات بعد از ۲ سال برگزاری مجازی، امسال به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

رئیس اداره کل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی اظهار کرد: هفدهمین دوره مسابقات قرآنی پسران دانش آموز با نیاز‌های ویژه نیز از ۲۷ تا ۳۰ مرداد ماه در مشهد برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.