سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی بارندگی ۵۱۲ میلیمتری در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارندگی استان در سال آبی جاری را ۵۱۲ میلیمتر پیش بینی کرد.

ولی بهره‌مند با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی میزان بارندگی‌های کهگیلویه و بویراحمد در سال آبی جاری را ۵۱۲ نشان می‌دهند، گفت: تحقق پیش بینی‌های بلندمدت هواشناسی ۷۰ درصد است و امکان تغییر داده‌های هواشناسی در شهریورماه وجود دارد.

وی می‌گوید: براساس پیش بینی‌های انجام شده، میزان میانگین بارندگی پاییزی شهر یاسوج در مهر ماه ۴.۸ و آبان ۱۱، آذرماه ۲۰۵ میلیمتر است.

بهره‌مند میانگین بلند مدت بارندگی پاییزی شهر دوگنبدان در مهر ۲.۶، آبان ۴۱.۶ و آذرماه را ۱۵۱.۲ میلیمتر پیش بینی کرد و ادامه داد: همچنین میزان بارندگی‌های پاییزی شهر دهدشت در مهر۱.۲، آبان ۵۴.۴ و آذرماه نیز ۱۸۰.۶ میلیمتر است.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد؛ شاخص بلندمدت بارندگی‌های پاییزی شهر سی سخت در مهر ۲.۵، آبان۷۲ و آذرماه ۲۱۱ میلیمتر و شهر لیکک در مهر ۸، آبان ۴۵ و آذر ۱۵۲ میلیمتر است.

این مقام مسئول ادامه داد: شاخص بارندگی‌های پاییزی ایستگاه تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر نیز در مهر ۲.۹، آبان ۴۶.۹ و آذرماه ۱۶۸ میلیمتر است.

بهره‌مند میانگین بارش بلند مدت سالانه در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۴۲ میلیمتر اعلام کرد و ادامه داد: میزان بارش بلند مدت سالیانه در ایستگاه یاسوج ۸۰۰.۴، سی سخت ۶۹۳، دوگنبدان ۴۳۰، دهدشت ۴۰۲، لیکک ۳۹۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۲۹ میلیمتر ثبت شده است.

بهره‌مند به بارندگی‌های قابل توجه در کهگیلویه و بویراحمد در تابستان امسال اشاره کرد و افزود: در ایستگاه ماهور باشت ۱۳۹، سرآسیاب یوسفی ۱۳۲، امیرآباد بابکان ۱۱۱ و شهر دوگنبدان حدود ۱۰۰ میلیمتر باران گزارش شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.