سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲ درصد مردم زنجان دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر تنها ۲ و ۳ دهم درصد از مردم زنجان دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تقیلو  با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی چهار شهرستان به ویژه شهر زنجان، گفت: متاسفانه درصد واکسیناسیون مردم در نوبت چهارم بسیار نگران کننده است به طوری که اکنون تنها ۲و ۳ دهم درصد از زنجانی ها دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

او افزود: این در حالی است میزان واکسیناسیون کرونا در نوبت اول ۹۴ و ۵ دهم درصد، نوبت دوم ۸۷و ۵ دهم درصد، نوبت سوم ۵۲و ۳ دهم درصد بوده و نوبت چهارم نیز بسیار نامطلوب است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عمده ترین علل استقبال نکردن زنجانی ها از واکسیناسیون دز چهارم را توجه به شایعات در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: بسیاری از مردم کرونا را یک سرماخوردگی ساده تصور می کنند؛ بنابراین چندان به عواقب آن توجه نمی کنند.

تقیلو با تأکید بر اینکه برای مقابله با این بیماری، هیچ راهی جز زدن ماسک و واکسیناسیون وجود ندارد، ادامه داد: حتی رهبری نیز در جلسه‌های 2 نفره فاصله اجتماعی را رعایت کرده و ماسک استفاده‌ می‌کنند؛ بنابراین عمل ایشان به عنوان یک الگو در جامعه اسلامی بوده و حجت است.

او با بیان اینکه در زمان حاضر ۸۳ پایگاه سلامت شهری و ۴۵۳ خانه بهداشت روستایی آماده تزریق واکسن کرونا هستند، افزود: بر اساس آخرین آمار ارائه شده هم اکنون ۱۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند و اغلب این افراد تزریق واکسن را انجام نداده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: درحال حاضر شهرستان‌های ابهر، خرمدره، زنجان و ماهنشان در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های ایجرود، خدابنده و طارم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

تقیلو با اشاره به بروز پیک هفتم کرونایی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، گفت: فرد مبتلا به کرونا در صورت بی توجهی و انتقال آن به دیگران می تواند عواقب نامطلوبی را رقم بزند که باید به این مهم توجه داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.