سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص حدود ۳ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی مهاباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: حدود ۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان اختصاص یافته است.

ناصر صدفی گفت: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰، بیش از ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به هنرمندان فعال صنایع دستی این شهرستان اختصاص یافته و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: مدت بازپرداخت این تسهیلات ۵ سال است و هنرمندانی می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند که مجوز کسب و کار از میراث فرهنگی را داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: همچنین از محل تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ نیز برای شهرستان  تخصیص شده که از این مبلغ ۳۰ درصد به اداره میراث فرهنگی مهاباد اختصاص شده و تاکنون ۲۰ نفر به صورت مستقل و یک نفر به صورت پشتیبان از طریق ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی وزارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهاباد جهت اخذ دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی گفت: در شهرستان مهاباد ۴۳ رشته صنایع دستی فعال است که ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی مشغول به تولید و کار به صورت مشاغل خانگی و یا اشتغال در تعاونی‌ها و یا به صورت کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار و تولید هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.