سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز رزمایش تابستانی در مناطق عشایری کرمان

مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان از آغاز رزمایش تابستانی در مناطق عشایری به مدت ۱۰ روز در استان، خبرداد.

سرهنگ پاسدار شهریار سیاری در جمع اصحاب رسانه به نقل از مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند که اگر زحمات خبرنگاران نبود، وقایع ثبت نمی‌شد چراکه خبرنگاران افسران خط مقدم جهاد تبیین هستند.

به گفته او، در جامعه عشایری استان وهمه جوامع دیگر، در کنار فرصت‌هایی که موجود است مشکلات متعددی هم به چشم می‌خورد وبرای اینکه بتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده شودحضور جدی وجهادی اصحاب رسانه در مناطق عشایری حائز اهمیت خواهد بود.

سرهنگ سیاری بیان داشت: هرچه قدر حضور پررنگ تری داشته باشید و در کنار بسیج عشایری باشید، ما بهتر می‌توانیم از فرصت‌ها وظرفیت‌ها برای پیشبرد بهتر اهداف، استفاده بهینه شود.

او تصریح کرد: از ۲ بُعد به خبرنگاران نیاز ویژه است تا امید آفرینی واقع بینانه و براساس پشتوانه فکری وعملی تا گام‌های مهمی برداشته شود.

اوگفت: قدم اول، انعکاس اقدامات سازمان بسیج عشایری توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود، در رسانه‌ها منعکس تا به آگاهی مردم رسیده و باعث ایجاد امید و امید آفرینی و همچنین برقراری روابط در جوامع شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان افزود: جنبه دوم پرداختن به مشکلات و چالش‌هایی است که در جامعه عشایری وجود دارد چراکه گا‌ها صدای عشایر به گوش مسئولان نرسیده است ونیاز به حمایت وهمکاری اهالی رسانه داریم که بتوان در کتار ما این مشکلات جامعه عشایری را پیگیر شوید.

او با اشاره به اینکه در سیل اخیر اقدامات خوبی بسیج عشایری در کنار سایر دستگاه‌ها انجام داده اند، گفت: عشایر ما در بردسیر، شهربابک، رابر و سیرجان دچار مشکلات زیادی در زمینه کشاورزی شدند و باتوجه به این امر، انتظار داریم از مسئولان که با انجام حرکت جهادی این مشکل را حل کنند.

او تصریح کرد: از امروز به مدت ۱۰ روز در ۱۷ منطقه، عشایری استان برنامه رزمایش تابستانی در حال انجام است و این امر با همت سپاه، ۹۴ گروه جهادی، سازمان بسیج سازندگی و بسیج عشایری، ادارات عشایری شمال وجنوب استان شروع شده است.

او تصریح کرد: از امروز به مدت ۱۰ روز در ۱۷ منطقه، عشایری استان برنامه رزمایش تابستانی در حال انجام است و این امر با همت سپاه، ۹۴ گروه جهادی، سازمان بسیج سازندگی و بسیج عشایری، ادارات عشایری شمال وجنوب استان شروع شده است.
سرهنگ سیاری بیان داشت: با این اقدام می‌خواهیم گوشه‌ای از مشکلات عشایری استان را مرتفع سازیم تا باعث ایجاد انگیزه برای سازمان‌های اجرایی شود که به کمک ما باشند تا بتوانیم به جامعه عشایری که جامعه‌ای تولیدکننده است، خدمات بیشتری در شان این جامعه ارزشمند ارائه شود.
او با بیان اینکه، این رزمایش در ۱۸ عنوان برنامه دارد، ادامه داد: برنامه‌ها در حوزه خدمات دامپزشکی، آموزش بهره وری دام، برنامه‌های آموزشی واشتغال زا، خدمات بهداشتی ودرمانی، تکمیل ومرمت خانه محروم، ساخت سرویس بهداشت و برگزاری اردوی جهادی ومیز خدمت با حضور مدیران اجرایی در مناطق عشایری... است.
او اضافه کرد: همچنین ۲ روز در مصلی شهرستان‌های عشایر نشین وپس از اقامه نماز جمعه ارائه خدمات در اولویت خواهد بود و در آخر هفته مشاور حقوقی رایگان به عشایری محترم ارائه و همچنین طی این ۱۰ روز ادارات عشایری به صورت مستمر به مناطق سرکشی دارد تا مشکلات آنان را تاحد امکان برطرف سازیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.