سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزم دولت برای هدایت منابع بانکی به اشتغالزایی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت سیزدهم برای هدایت منابع بانکی به سمت اشتغال و کارآفرینی عزم جدی دارد.

آقای عابدین خرّم در همایش یاوران اشتغال کمیته امداد آذربایجان شرقی تصریح کرد: دولت در صدد حذف بخشنامه‌ها و ضمانت‌های دست‌وپاگیر در سیستم بانکی است و بانک‌ها نیز باید در مسیر تقویت تولید و اشتغال، فرآیندهای فرسایشی خود را حذف کنند.

وی با تاکید بر اهتمام بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغالزایی به قشر نیازمند افزود: با توجه به نظارت موثر کمیته امداد بر روند اشتغال قشر محروم و هزینه‌کرد تسهیلات اشتغال مددجویان باید در راستای توانمندسازی و اشتغالزایی قشر مستضعف سهل‌گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار دادن قشر محروم در مسیر توانمندسازی و خودکفایی و اشتغالزایی ماموریت بسیار مهمی است و این خدمت الهی باید به صورت روان و آسان در اختیار قشر محروم قرار گیرد.

آقای خرّم با بیان اینکه جوانان و نوجوانان باید از بدو آموزش در مسیر اشتغال و کارآموزی قرار گیرند افزود: یکی از وظایف سیستم آموزشی تامین نیاز کارآفرینی و اشتغال جوانان و تبدیل کردن فرهنگ کار و تلاش به ارزش اجتماعی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از خدمات کمیته امداد به محرومان و مستضعفان قدردانی کرد و گفت: رسالت و ماموریت کمیته امداد، مقدس و الهی است و رفع و رجوع امور مستضعفان دارای ثواب گران‌سنگی است.

آقای ملامهدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی هم از جذب ۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات و ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی در سال 1400 خبر داد و گفت: امسال نیز برای ۳۰ هزار شغل برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تسهیلات آن از طریق صندوق ولایت و تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ تامین می‌شود.

آقای ملامهدی اضافه کرد: در 4 ماهه نخست امسال 5600 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در استان ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت پس از اعطای تسهیلات، کارویژه کمیته امداد است و طرح‌های اشتغالزایی به صورت یک‌ماهه، دوماهه و سه ماهه تحت رصد و نظارت قرار می‌گیرند.

در پایان این مراسم از فعالان همکار با کمیته امداد استان در زمینه اشتغال تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.