سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلی بودن یا نبودن قطعات تنها با ارسال یک پیامک مشخص می‌شود

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت:به منظور آگاهی از اصالت قطعه، خریداران می‌توانند شماره بارکد روی بسته‌بندی را به شماره ۳۰۰۰۳۱ پیامک کرده و بلافاصله از داشتن یا نداشتن اصالت قطعه از طریق پیام کوتاه آگاه شوند.

محمدمهدی برادران گفت: از نیمه مرداد ماه، ۵۵ گروه قطعه باید با کد رهگیری به بازار عرضه شود. تولیدکنندگان موظفند این گروه تولیداتشان را با کد رهگیری  به بازار عرضه کنند. البته برای قطعاتی که در بازار بدون کد موجود است نیز فرصت داده شده تا کد رهگیری دریافت کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: ایساکو همواره در حال بررسی گلوگاه‌هایی است که بهبود آن، موجب افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش شود و یکی از این ورودی‌ها در اختیار قرار دادن قطعات اصل و با کیفیت، ارایه خدمات استاندارد به مشتریان همچنین اطلاع‌رسانی به آن‌ها در خصوص اصالت قطعات است.

بابک سلاجقه ادامه داد: در همین راستا این مجموعه طی چند سال گذشته با ارائه ابزار و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین که به صورت مستمر به روزرسانی می‌شود این قابلیت را ایجاد کرده است که مردم بتوانند تفاوت کالای تقلبی و اصلی را تشخیص بدهند و اصلی را بخرند.

مدیرعامل ایساکو افزود: این شرکت به منظور شفافیت و تشخیص اصالت قطعات یدکی با در اختیار قرار دادن سامانه «اصل بخرید»، مصرف‌کنندگان را یاری کرده تا از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان حاصل کنند. خریداران قطعات ایساکویی، به منظور آگاهی از اصالت قطعه می‌توانند پس از خرید، شماره بارکد درج شده بر روی بسته‌بندی آن را به شماره ۳۰۰۰۳۱ پیامک کرده و بلافاصله پس از ارسال پیامک از اصالت داشتن یا نداشتن قطعات خودرو از طریق پیام کوتاه آگاه شوند.

وی افزود: سامانه اصل بخرید ایساکو از ابتدای تابستان امسال به سامانه جامع تجارت وزارت صمت نیز متصل شده است و خریداران قطعه پس از ارسال بارکد آن به سامانه ایساکو، کد رهگیری سامانه وزارت صمت را نیز دریافت خواهند کرد و می‌توانند از اصل بودن قطعه خریداری شده اطمینان پیدا کنند.

سلاجقه با بیان این‌که ایساکو تاکنون کد رهگیری ۵۵ گروه از قطعات همچون کیت کلاچ، بلبرینگ و ... را از وزارت صمت دریافت کرده گفت: ۶۰ میلیون قطعه این شرکت هم‌اکنون دارای کد رهگیری از سوی سامانه جامع تجارت است.

مدیرعامل شرکت خدمات پس ازفروش ایران خودرو، به امکانات اپلیکیشن ایساکو نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر خدمات متنوع و کاربردی موجود در این آپ، مشتریان محصولات ایران خودرو می‌توانند با اسکن کد درج شده بر روی محصول از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنند.

سلاجقه مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های مجاز مجموعه را راه‌حلی قطعی برای جلوگیری از خرید قطعات تقلبی دانست و گفت: قیمت مشخص و یکسان قطعات در شبکه خدمات ما در سراسر کشور از مزایای دیگر مراجعه به این شبکه گسترده در سراسر کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.