سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جدید شورای اسلامی شهر اراک:

در توسعه شهری اراک از فرهنگ غفلت شده است

عین القصاتی گفت: در توسعه شهری اراک به گسترش پل و زیرگذر و روگذر بسنده شده است.

پیمان عین القصاتی رئیس جدید شورای اسلامی شهر اراک در پنجاه و چهارمین جلسه صحن علنی و آغاز سال دوم فعالیت شورای اسلامی شهر اراک مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

اراک شهری است که از مزایای صنعت، تنها آلودگی و مسائل زیست محیطی شامل آن شده و در توسعه شهری هم به گسترش پل و زیرگذر و روگذر بسنده گردیده و از روح شهر که همان فرهنگ می‌باشد، غفلت شده است.


سال دوم از فعالیت دوره ششم شورای اسلامی کلانشهر اراک را آغاز و بر شعار‌های این دوره، مجددا تاکید می‌ورزیم تا در جهت تحقق خواسته‌ها و نیاز‌های شهروندان در حوزه مدیریت شهری اراک گام برداریم.

عدالت شهری در اراک به دلیل توسعه نامتوازن شهری اجرا نشده است و این امر باعث شکل گیری محله‌های غنی، فقیر و محروم از خدمات شده است.

در این دوره از شورا بر اجرای طرح محله محوری و مسجد بنیان که مقدمه توزیع خدمات شهری به صورت عادلانه و تحقق عدالت شهری می‌باشد، تاکید می‌شود.

اراک شهری است که نیاز‌های تفرجگاهی و تفریحگاهی آن در کمترین میزان خود می‌باشد و مناطق کم برخوردار آن تشنه دریافت خدمات شهری، بهداشتی، ورزشی و تفریحی است.

ما در شورا و مجموعه مدیریت شهری اراک تلاش خواهیم کرد با اولویت بخشیدن در طرح‌های عمرانی، به حوزه گردشگری و هویتی و توسعه شهری اراک کمک کنیم.

طرح‌هایی مانند منطقه گردشگری دره گردو، پارک شهید باهنر، ادامه توسعه پارک امیرکبیر، خرید و تملک خانه‌های تاریخی و موزه اراک و ... و در حوزه‌های کالبدی و عمرانی پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح میدان امام حسین (ع) و میدان امام خمینی (ره)، از اولویت‌های شورا و شهرداری می‌باشد.

در بحث سرمایه گذاری، برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر اراک با دعوت از ۵ کشور خارجی و برگزاری نمایشگاه مدنظر قرار دارد.

شرایط کنونی از نظر تامین درآمد‌های شهر را در بهترین حالت ارزیابی می‌نماییم و حضور اعضای انقلابی در شورای ششم و مدیران انقلابی و جهادی در سطح استان و شهرستان اراک یک فرصت بسیار ارزشمند است.

مسیر توسعه و پیشرفت شهری هموار می‌باشد، همچنین دوران کنونی را عرصه جهاد تصمیم و عمل می‌دانیم و اکثر برنامه‌ها کارشناسی شده است و باید با روحیه جهادی تلاش مضاعفی داشته باشیم.

مجموعه مدیریت شهری در راس آن شهردار اراک و معاونین و مدیران شهری در خواست داریم که در جهت رضایتمندی مردم اراک بیش از پیش کوشا باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
چرا راه دور . همین خیابان محسنی !!! ایستگاه اتوبوس و صندلی برای نشستن مسافر ها نیست و همه باید سرپا بایستن بعد صندلی گذاشتن روبروی ایستگاه ها توی پیاده راه عریض و طویل بی استفاده! هیچ کس هم از صبح تا غروب نمیتونه روی اون صندلی ها بشینه چون صبح تا غروب آفتاب داره .