سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰ محتوای ویدیویی برای ارتقای سواد رسانه‌ای در دانشگاه ارومیه تولید شد

رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به تولید ۲۰ محتوای ویدیویی آموزش فرهنگ عمومی با هدف ارتقای سواد رسانه‌ای گفت: محتوا‌های تولید شده در آپارات بارگزاری و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

احمد علیجانپور با اشاره به ادامه دار بودن تولید محتوا برای ارتقای سواد رسانه‌ای، گفت: در همین راستا با آغاز سال تحصیلی جدید، پنج کارگاه ویژه دانشجویان و سه کارگاه ویژه کارکنان و اعضای هیات علمی با موضوع سواد رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش سطح سواد رسانه‌ای جامعه، افزود: امروزه حضور رسانه‌ها بطور ناخودآگاه بر سواد رسانه‌ای مردم تاثیر می‌گذارد و با اعتماد آنها، روابط اجتماعی محکم و صلح‌آمیز حفظ می‌شود که این‌ها به نوبه خود، پایه و اساس رفتار‌های جمعی و همکاری‌های سازنده است.

رییس دانشگاه ارومیه با تاکید بر اینکه بهره گیری از مهارت‌های سواد رسانه‌ای از طریق آموزش باید جزیی از زندگی هر فرد محسوب شود، اضافه کرد: در این میان اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگران و محققان باید درک خود را از مفهوم تفکر نقادانه بالا ببرند تا بتوانند از دانش‌های نوین در تکنیک کلاس‌های آموزشی سواد رسانه‌ای استفاده کنند.

وی ادامه داد: بهره گیری از چارچوب سواد رسانه‌ای ضروی است و به عبارت دیگر تفکر محض کافی نیست و باید اندیشیدن و تفکر با معیار‌های استاندارد فکری منطبق شود تا موجب پیشرفت شخص گردد.

علیجانپور وارد کردن نظام سواد رسانه‌ای در نظام آموزش رسمی کشور و انجام تحقیقات و مطالعات تطبیقی به منظور الگوی مطلوب، ارزشیابی منسجم و نظارت مستمر بر عملکرد فعالان سواد رسانه‌ای، بستر مناسب برای تولید انبوه محصولات فرهنگی دیجیتال متناسب با ارزش‌های نظام، حمایت از توسعه کمی و کیفی رسانه‌های دیجیتال، حمایت از تمام تولیدکنندگان محتوای دیجیتال را از مهمترین اقدامات لازم در جهت ارتقای رسانه‌های دیجیتال و اثربخشی سواد رسانه‌ای کشور دانست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.