سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین تجلیل از ۲۰۰ نفر از حافظان قرآنی هرمزگان

با حضور استاندار هرمزگان از ۲۰۰ نفر از حافظان قرآنی در هرمزگان تجلیل شد.

مهندس دوستی در آیین تجلیل از حافظان قرآنی گفت: تلاش می‌شود در هرمزگان شاخص‌های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و تربیت حافظان قرآن محقق شود.

او گفت: در استان هرمزگان در حوزه حفظ قرآن و تربیت حافظان یک اتفاق مبارک و بی نظیر رخ داده و در روستای کشپیری از توابع بخش سندرک میناب یک موسسه قرآنی توانسته اقدام به جذب علاقمندان به حفظ از سراسر کشور کند و امروز بخشی از این حافظان از سایر استان‌ها هستند که در هرمزگان و در روستای مورد اشاره آموزش دیده‌اند.

دوستی گفت: این مسئله نشان می‌دهد اگر امکانات در دست مردم باشد بهتر از ساختار دولتی می‌توانند در مسائل فرهنگی اثر گذار باشند و کار را پیش ببرند.

او با اشاره به این نکته که توجه به قرآن وظیفه شرعی و عقلی است، گفت: اگر به مسئله قرآن و آموزش قرآنی پرداخته شود فرهنگ عمومی جامعه و میزان اخلاق در سطح جامعه بهبود می‌یابد چرا که قرآن منشا تمام خوبی‌ها و اخلاق نیکو است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت حمایت از موسسات قرآنی در بخش سخت افزار و نرم افزار گفت: در استان به دنبال تقویت دارالقرآن‌ها هستیم و تلاش داریم اعتبارات دولتی و قسمتی از کمک سایر بخش‌ها را به تکمیل زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری این حوزه تخصیص دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.