سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلایل پنهان تأخیر در اجرای پروژه نماز قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت:قطع برق، جابه‌جایی تأسیسات زیربنایی و افزایش قیمت‌ها از دلایل تأخیر در اجرای پروژه میدان نماز بوده است.

عباس حلوایی زاده  آخرین وضعیت پروژه میدان نماز را موردتوجه قرار داد و گفت: پروژه میدان نماز یک پروژه سه سطحی بوده که بلوار جمهوری به‌صورت روگذر و فردوسی به‌صورت زیرگذر اجرا می‌شود.

او مبلغ اجرای پروژه را ۶۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۶۸ میلیارد تومان اعتبار اولیه آن بوده و در تعدیل نیز ۵۰ میلیارد تومان محاسبه‌شده است که امیدواریم به‌زودی به اتمام رسیده و مردم از آن بهره‌مند شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: این پروژه باید بدون هیچ‌گونه انسداد ترافیکی اجرا شود و هیچ‌کدام از محور‌ها تا امروز قطع ترافیکی نداشته و محدودیت ترافیکی داشتیم، اما انسداد ترافیکی نداشته و در این پروژه نیز با چالش‌های زیادی روبه‌رو بودیم.

حلوایی زاده انتقال تأسیسات زیربنایی را یکی از چالش‌های مهم اجرای پروژه میدان نماز دانست و تأکید کرد: برای انتقال و جابه‌جایی تأسیسات زیربنایی باید بخشی از پروژه اجرا می‌شد، مانند انتقال حوضچه‌های مخابراتی که باید ابتدا میدان جدید ساخته می‌شد.

او تصریح کرد: تیر‌های برق فشارقوی ۲۰ کیلوولتی نیز که در این مرحله شهرداری در حال انتقال آن است بایستی در ابتدا عرض معبر افزایش پیدا می‌کرد تا می‌توانستیم تیر‌های برق را جابه‌جا کنیم، در مورد آب و گاز نیز همین‌گونه بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم پیشرفت فیزیکی پروژه را بالغ‌بر ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: ۲۸۹ حلقه شمع در پروژه طراحی‌شده بود که تا امروز ۹۳ درصد کار انجام‌شده و عملیات خاک‌برداری پروژه نیز ۷۰ درصدان انجام‌شده است.

او اضافه کرد: عملیات خاک‌ریزی در پشت کوله‌ها و زیرگذر‌های نیز ۶۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم و ۹۸ درصد ستون‌ها اجرایی شده و همچنین در روگذر نیز فاصله p۱ تا p۳ سمت راست قالب‌بندی آن تمام‌شده و در مرحله حمل‌ونقل آرماتور‌های آن هستیم.

حلوایی زاده پیشرفت زیرگذر از سمت فردوسی را نیز موردبررسی قرار داد و بیان کرد: دیواره سازی در سمت غرب تمام‌شده و در سمت شرق نیز بخش تخریب آن تمام‌شده و در مرحله آرماتوربندی است.

او ادامه داد: قسمت شرقی زیرگذر فردوسی تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد و کل پروژه باید بعد از ساخت عرشه و اتمام کل پروژه به بهره‌برداری برسد و در بعضی موارد مشکلاتی مانند قطع برق در سال گذشته غیرقابل‌پیش‌بینی بوده و باعث تأخیر در اجرای پروژه شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از اجرای ۷۰ درصدی پروژه تا اول مهرماه خبر داد و گفت: شهرداری با همه مشکلات و افزایش قیمت‌ها تلاش دارد تا پایان سال این پروژه را به اتمام برساند و این مسیر بازگشایی کند.

او تعداد افراد در کارگاه را بیش از ۷۰ نفر دانست و تأکید کرد: روزانه بیش از ۷۰ نفر در کارگاه مشغول به کار هستند و با بازگشایی این مسیر بزرگ‌ترین بزرگراه درون‌شهری بلوار جمهوری اسلامی بدون هیچ‌گونه تقاطعی قسمت شمالی شهر را به قسمت جنوبی شهر وصل می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.