سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور: مسئولیت مشترک همه ما گره‌گشایی از زندگی مردم است

حجت‌الاسلام رئیسی یادآور شد، دشمنان جمهوری اسلامی همه توان خود را به کار بسته اند تا مردم را از نظام مایوس کنند‌.

رئیس جمهور عصر یکشنبه در نشست مشترک دولت، هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مردمی در شرایطی خاص مسئولیت اداره کشور را بر عهده گرفت، گفت: ۴۳ سال بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی، انتظار این است که کارها با همگرایی، همدلی و وفاق همه ارکان نظام حکمرانی پیش برود.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: برای طی این مسیر، سند گام دوم انقلاب اسلامی را در اختیار داریم که وضع موجود، وضع مطلوب و گام‌های لازم برای رسیدن به سبک زندگی شایسته انقلاب اسلامی را بسیار دقیق ترسیم کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و مجلس به عنوان وضع‌کننده و مجری قوانین کشور مسئولیت مشترکی برای باز کردن گره‌های زندگی مردم و ایجاد گشایش در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارند، اظهار داشت: اقتضائات و دغدغه‌های جامعه باید بسیار دقیق شناسایی و در جهت تامین و حل و فصل آنها گام برداشته شود.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: نمایندگان مجلس همانگونه که با بررسی و دقت‌نظر خود در زمان بررسی صلاحیت وزرا از دولت حمایت کردند، هم اکنون نیز از دولت به عنوان تجلی اراده مردم در مسیر توسعه و پیشرفت کشور حمایت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه بر یک کشتی سوار هستیم و ناکامی هر کدام از ما به پای نظام جمهوری اسلامی نوشته می‌شود، گفت: بنده به سهم خود در دولت هر قانونی را که در مجلس تصویب می‌شود، بدون معطلی برای اجرا ابلاغ می‌کنم و باور دارم حتی اگر قانونی از نظر ما نقص یا ضعفی دارد، نباید در اجرا با تاخیر مواجه شود، بلکه باید تلاش کرد در حین اجرا اشکالات آن در خود مجلس برطرف شود.

حجت‌الاسلام رئیسی دولت و مجلس را دو بازوی حکمرانی در کشور معرفی کرد و افزود: ضرورت دارد دولت و نمایندگان مجلس به ویژه درباره طرح‌هایی که دارای بار مالی است، هماهنگی بیشتری داشته باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز همه ارکان کشور موظف به امیدآفرینی هستند، تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی همه توان خود را به کار بسته تا مردم را از نظام مایوس کنند و در این زمینه از هیچ کارشکنی، دروغ و فریبی دریغ ندارند.

رئیس جمهور ادامه داد: در مقابل این جریان دولت و مجلسی قرار دارند که می‌گویند مسائل جامعه را به خوبی شناخته و به دنبال رفع آنها هستند. مقتدای ما سخنی دارد که ما کاملاً به آن باور داریم و آن این است که هیچ مشکلی در کشور نداریم که راه‌حل آن در داخل وجود نداشته باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه نظارت مجلس بر عملکرد دولت امری پسندیده و شایسته است، خاطرنشان کرد: نظارت البته باید به شکلی اعمال شود که شجاعت مدیران را از آنان نگیرد، چرا که اگر این اتفاق افتاد دیگر یک مدیر نمی‌تواند به خوبی از عهده ماموریت‌های خود برآید.

رئیس جمهور با بیان اینکه همکاری دولت و مجلس تاکنون نتایج سازنده‌ و مهمی داشته است، افزود: اصلاحات اقتصادی که در این دولت با حمایت مجلس آغاز شد، از جمله کارهایی بود که سال‌ها معطل مانده و دولت‌ها و مجالس قبل از زیر بار اجرای آن شانه خالی کرده بودند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: امروز فرصتی در اختیار دولت و مجلس است که می‌توانیم و باید از آن به نفع کشور و مردم بهره ببریم.

رئیس جمهور در خاتمه سخنانش از برگزاری جلسات تخصصی میان وزرا و کمیسیون‌های مجلس استقبال کرد و گفت این جلسات می‌تواند به فهم مشترک دولت و مجلس از مسائل کشور کمک کند و به هماهنگی بیشتر دو قوه بینجامد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
دست به گره ها نزنید که فقط کورتر میشود تا الان که سفت تر شد و هیچ گره ای باز نشد
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
۸ روز هست اب آشامیدنی شهرکرد قطع شده
هیچ رسیدگی هم نشده
این مشکل نیست!!!
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
آب برای قم و یزد و شهرهای کویری از طریق تونل مهمتر .... ای کاش مصرف شرب بود متاسفانه پارک آبی وسط کویر نمیدانم با چه منطقی مجوز داده میشود !!!!!؟؟؟؟
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
انشالله این دوره ریاست جمهوری حل نشه در دوربعدی قطعا با نیروی جهادی به همت جهادی با بودجه جهادی حل خواهد شد. دولت به هیچ عنوان مشکلات رو به برجام گره نخواهد زد ،،...
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
الله اکبر
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
من دنیا را به بهترین شکل اداره میکنم البته با حرف
متقاضی وام بدون ضامن
۱۹:۳۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
از پرداخت وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن خبری نیست
سال گذشته دولت برای کمک به اقشار کم‌درآمد جامعه طرح پرداخت وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن را ارائه داد که متاسفانه از همان ابتدا با مشکل‌آفرینی‌های بسیاری از سوی بانک‌های عامل مواجه شد و اکثریت آن‌ها از پرداخت این تسهیلات طفره رفتند، حال بعد از گذشت بیش از ۴ ماه از سال گویا اجرای این طرح به طور کامل منتفی شده است، زیرا دیگر هیچ بانکی اجرای این دستور را وظیفه قانونی خود نمی‌داند. از بانک مرکزی انتظار می‌رود که برای پرداخت وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن برنامه جدیدی را به اجرا بگذارند.
متقاضی وام بدون ضامن
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
اونایی که حرف زیادی میزنن بدونن که چرا سال ۹۶ براشون کنسرت و رفع حصر مهم بود و حالا با ابرگندی که زدن توقع دارن مشکلات یه ساله حل بشه؟
نیمایی
۰۰:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
البته خودتون گفتید سال 96 بزرگترین مشکل کمبود کنسرت بود این نشون میده 4سال قبلش اوضاع بهتر بوده دیگه حداقل از دید برخی ...نه!
یزدی
۱۱:۳۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
آقای رئییس جمهور همه به نیت خیر شما واقفیم متاسفانه نبود افراد کار بلد ومتخصص در جای خود گره ها را بیشتر کور می کند در مملکتی که باجابجایی یک رئیس جمهور تا آبدارچی های ادارات تعویض می شوند وآنها که چند سالی از بودجه بیت المال برایشان هزینه شده وتازه می توانستند به مسئولیت خود اشرافیت داشته باشند کنار زده وبا زدوبندها وپارتی بازیها افرادی جایگزین می شوند که هیچ اطلاعی از مسئولیت خود ندارند ، اینها خود باعث افزوده شدن گره ها می شوند
آقای رئیسی فردی که دریک دانشگاه تدریس می کرده با رشته وتخصصی دیگر چگونه می تواندمسئول سیاسی واداری شود که هیچ آشنایی با آن ندارد
مملکتی که یک سیاست جامع ودنباله روندارد وهر رئیس جمهوری با سلیقه خود همه کارهای قبلی را بی فایده می داند وخود را عقل کل میداند سرنوشتی بهتر ازاین نخواهد داشت کره ها روز بروز کورتر خواهد شداکثریت مردم به دست اقلیت درحال خفه شدن می باشند شما یارانه را افزایش دادید وحقوقها را افزایش دادید درمقابل همه کالاها ده ها برابر گران شدند در شرایط فعلی باید دعاکنیم مریض نشویم ،مدرسه ها باز نشوند ،خودرها خراب نشوند و.....که این اتفاقها بیفتد باید بمیریم ازخجالت فرزندان سرمان رابالا نمی گیریم و...
هزینه ها در همه موارد کمر شکن می باشند بی عدالتی به اوج خود رسیده مسئولین بجای حل مسائل با تهدید وارعاب می خواهند کار را پیش ببرند آقای رئیسی تا دولتها با مردم روراست نباشند وآنها را از خود ندانند همین آش است وهمین کاسه خداوند به دادمان برسد
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
فعلا که گره انداختید تو افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وبورس ویارانه و.......
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
مشکل مردم اینکه تو مملکت همه چی به نفع سرمایه دار ودلال هاست مثلا مشکل مسکن بجای پایین اومدن اجاره هر روز می‌ره بالا یا قیمت خودرو و مواد غذایی یا مثلا یارانه فقرا قط شده در عوض به صاحب خونه یا مایه داران یارانه پرداخت میشه درکل مشکل زیاده وحل شدنی اما کسی نیست به این مشکلات رسیدگی کنه.
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
خب آقای ریئسی اگه وظیفه مشترک شما گره گشایی مشکلات مردم هست مشکل ما رو حل کنید من مجرد هستم نه خونه دارم نه شغل مناسب ونه پول برای ازدواج و یارانه ام قطع شده جز دهک ده هستم چی جوری حساب کردین که من سرمایه دار حساب میشم ویارانه منو قطع کردید لطفاً مشکل رو حل کنید اگه راست میگید.
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
قشرمعلم و فرهنگیان را که خوب نابودی کردی !
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
ابطال دادنامه 179 دیوان عدالت
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
دوتا ماست یک نفر خریدم شد بیست تومن گره ای که باز نشد بدتر گره تو گره شدم.
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
از اوضاع و حال بورس معلوم هست،کو اون وعده های بورسی که در انتخابات داده شد.الان چطوره که دیگه یکلام در این رابطه صحبت نمی کنید.انصافا فریب خوردیم
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
توسال۹۶
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
ماشاالله که چقدرم دراین امرموفق بودید
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
چرا بیکاری رو ریشه کن نمیکنید
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
خوب خیلی تلاش کردن بیکاری رو ریشه کن کنن برعکسش کار ریشه کن شد....
ابراهیم پهلو
۰۹:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
گره را چطوری باز میکنند تا حالا شما فقط گره زدن را یاد گرفتی گره باز کردن مرد کهن میخواهد
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
سید جان تصمیم گرفتی به مردم مشکل گشا بدی لطفا نخودش رو کمتر بکن و کشمش رو بیشتر ممنونیم
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
خیالت راحت
همه رو باز کردی.
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
قربانت سید جان چه گره گشایی گره ای که شما برای ما درست کردی هیچ رییس جمهوری تا به حال درست نکرده بود من کارمند بدبخت ۱۰ درصد به حقوقم اضافه کردی و ۲۰۰درصد اجناس رو گرون کردی ما چه گناهی کرده بودیم
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
شما فعلا خودتون گره اضافه نکنید
گشایی پیشکشتون
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
گفته ایشان کاملا برعکسه ,دلیلش تقلیل افضایش ۳۸ درصدی حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی ب ۱۰ درصد هست آنهم در این تورم افسار گسیخته
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
کاملا برعکسه ، این دولت از وقتیکه آمده به کار مردم. گره زده ، یکی از دلایل این ادعا تقلیل افضایش ۳۸ درصدی حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی به ۱۰درصد است آنهم بر خلاف تأییدیه شورای عالی کار و بر خلاف مواد ۹۶ و ااا قانون تامین اجتماعی و در کمال نا باوری به اعتراض باز نشستگان و نظر رییس مجلس که به دولت ابلاغ شده بعد از ۵ ماه هنوز برای افضایش ۳۸ درصدی اقدامی نکرده و هیچ دلیل قانع کننده‌ای هم برای این کارش ارائه نمی‌دهد
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
الان دوباره اون یارو دوباره میاد نظرشو میذاره که رییسی بهترین ریس جمهور ایران و جهان در طول تاریخ است. به حرفهایش گوش کنید و از او تبعیت کنید!
علی
۰۷:۵۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
سلام لطفا گره از حقوق کارکنان فنی حرفه ای را هم باز کنید با دریافتی کم بد جور گره به زندگیمان افتاده
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
خدایااااااااااااااااا
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
ایشان کاملا برعکس میگویند زیرا افزایش ۳۸ درصدی حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی را بر خلاف تابیدیه شورای عالی کار و برخلاف مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی به ۱۰ درصد تقلیل دادند و به اعتراض باز نشستگان و نماینده های آنها اعتنا نکردند و بعد از ابطال مصوبه ۱۰ درصد به وسیله کمیسیون تطبیق و نامه رییس مجالس و ابلاغ آن به دولت ، این دولت بدون دلیل , ۵ماه است که .
چندین ملیون بازنشسته را که میخواهند از محل سپرده خودشان بخاطر تورم افزایش حقوق داشته باشند حیران و دلواپس هزینه های زندگی گذاشته ، هر گز این دولت به فکر افشار ضعیف نیست
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
بله مثل همیشه درست میگید. بلافاصله ابلاغ میکنید مثل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی... کاری که شما با قانون تامین اجتماعی کردید در طول تاریخ ایجاد این قانون بی سابقه بود.
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
میوه 100 هم بیشتر گرون شده - سیب زمینی بی ارزش شده 14000 تومن و... اینجوری بفکر گره گشایی هستی؟ حقوق من 10 درصد رفته بالا با این تورم که تو ساختی
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
من دیروز خریدم ۲۰
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
خدا از سر تقصیرات حسن روحانی کذاب نگذرد که اون باعث مشکلات امروزی مملکت شد و خزانه را خالی تحویل جناب رئیسی دادند .
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
روغن ۵۰تومن کی گران کرد تا ۴۵۰تومان روحانی بود صد رحمت به روحانی
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
هنوزم دولت قبل مقصره؟
بابا بس کنید دیگه خودتونو به خواب زدید انگار
مهدی
۰۷:۲۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
آقا جون، این همه شعار دیگه بسه
خسته شدیم به خدا
این همه گره رو گره زدیم کی قراره گره گشایی کنه
من الان کلی گره و مشکل دارم به کی بگم
یه نفر بگید که مشکلات و می شنود و راه حل میدهد
هیشکی نیست همه مصاحبه و شعار الکیه
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
باز کردن گره مردم....حرف خنده داری بود ....مرسی خیلی وقت بود نخندیده بودم
حقیقت
۰۶:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
همون حرفای پوچ تکراری همیشگی... خسته شدیم خدایا فرجی کن.
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
رییس جمهور عزیز. به عمل کار برآید به سخن دانی! نیست. اگر با دستور و وعده کار درست می شد مسیر دولت قبل ادامه پیدا می کرد. انتخاب شما امید به بهبود وضع پیش آمده بواسطه یک دستی و هماهنگی همه ارکان رو ایجاد کرد. حالا که همه دارند به شما کمک می کنند بسم الله.
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
بیا یه کاری کن واردات خودروی با کیفیت و آزاد کن و گمرکی نگیر بجاش بنزین و قیمت جهانی بده دست ملت با ریال در میاریم ده برابر مردم دنیا باید پول دلاری برای خرید لگن چینی بدیم
مهرداد کرمی
۰۱:۵۴ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
خسته نشدی از بس شعار دادی ؟
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
اباطیل
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
سید جان جوری ما را گره زدی که هیچ جوره باز نمیشه
یارانه مون هم قطع کردی