سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:

رنگ کرونایی اسدآباد نارنجی است

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: از ۱۵ مرداد ماه رنگ بندی کرونا تغییر ناگهانی پیدا کرد و بیشتر شهرها زرد، نارنجی و قرمز شده اند.

دکتر الهام عظیمی با اشاره افزایش مراجعات سرپائی و تعداد بستری اورژانسی گفت : مراجعات سرپائی به بیمارستان و مراکز درمانی زیاد است که خوشبختانه با توجه به اینکه واکسیناسیون اکثریت انجام شده، کار تعداد کمی از بیماران به بستری می کشد و آخرین بستری ها اکنون سه مورد بوده است و این موارد هم افرادی هستند که بیماری زمینه ای دارند و دز یادآور خود را دریافت نکرده اند .

رنگ بندی شهر اسدآباد از نظر کرونا اکنون نارنجی است.

او افزود:آخرین مرگ مشکوک کرونا در اسدآباد نیز در تاریخ ۱۷ تیرماه امسال بوده و خوشبختانه از ابتدای سال جدید موارد مرگ کرونا مثبت نداشته ایم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: کلیه افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق دز سوم واکسن آنها گذشته باشد باید جهت دریافت دز چهارم واکسن کرونا به کلیه مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشتی و پایگاه‌های بهداشت مراکز بهداشتی اعلام شده از سوی معاونت بهداشت علوم پزشکی مراجعه کنند.

عظیمی در پایان باتوجه به رنگبندی جدید کرونا، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی کرونا مانند فاصله گذاری اجتماعی، خصوصا استفاده از ماسک و تزریق دز واکسن سوم و چهارم، واکسیناسیون کودکان ، سالمندان ، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه ای دارند را ضروری دانست.

او افزود: گلودرد، بدن درد ، آبریزش، گرفتگی صدا ،خستگی ، تب و گاهی علائم گوارشی ، از بین رفتن حس چشائی و سرفه از علائم شایع سویه جدید کرونا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.