سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۵ هزار واحد صنفی در گچساران زیر ذره بین بازرسان

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: بیش از ۵ هزار و ۱۵۰ واحد صنفی از ابتدای امسال تاکنون مورد بازرسی قرار گرفتند.

غلامعلی محرابی، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران با اشاره به بازرسی از بیش از ۵ هزار و ۱۵۰ واحد صنفی از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان به منظور نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های واحد‌های صنفی عرضه کننده کالا و خدمات گفت: در این بازرسی ها، ۲۴۶ واحد صنفی متخلف شناسایی شدند.

او ارزش تخلف‌های صنفی را ۱۸ میلیارد ریال و شامل؛ درج نشدن قیمت، کم فروشی، گرانفروشی، صدور نکردن فاکتور، تداخل صنفی و امتناع از عرضه کالا عنوان کرد و افزود: اقدام‌های قانونی مناسب برای برخورد با این اصناف متخلف انجام شده است.

محرابی تأمین به موقع کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم، قیمت گذاری کالا‌ها و نظارت و بازرسی بر واحد‌های صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار برشمرد و ادامه داد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده از شرایط کنونی، این نظارت‌ها بیشتر و اصولی‌تر انجام خواهد شد.

به گفته سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران؛ از ابتدای امسال تاکنون، ۴۹ گشت مشترک در بازار این شهرستان انجام شده است.

این مقام مسئول می‌گوید: امسال ۸۵ مورد گزارش مردمی از تخلف‌های اصناف این شهرستان از طریق مراجعه حضوری و ثبت در سامانه ۱۲۴ دریافت شد که همه آن‌ها در کمترین زمان مورد بررسی قرار گرفتند.

او صدور ۶۴ پروانه مشاغل خانگی، ۱۵ مورد پروانه کسب ایثارگری و یک مورد پروانه بهره برداری معدن برای متقاضیان در گچساران را از دیگر کار‌های اداره صمت شهرستان عنوان کرد.

محرابی با بیان اینکه طرح نظارت بر سیستم عرضه و تقاضا در بازار مرکز گچساران در طول سال به طور جدی و مستمر ادامه دارد، افزود: قیمت کالا در بازاربه طور مستمر رصد می‌شود و در صورت هرگونه افزایش با متخلفان برخورد خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.