سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر:

منطقه آزاد اروند تعاملی با بخش خصوصی ندارد

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: میران تعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی نزدیک به صفر است.

هانی فیصلی رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: تعامل منطقه آزاد اروند و اتاق بازرگانی در مدیریت گذشته بسیار مطلوب و گسترده بود بعد از تغییرات این تعامل به میزان زیادی کاهش یافته و در واقع به طور اساسی وجود نداشته است نه تنها با اتاق که تمام سرمایه گذاران از سنگ اندازی این سازمان اعلام نارضایتی می کنند.

او به تک حاکمیتی شدن اروند و سپردن مسئولیت تام به منطقه آزاد اروند آن نیز از شایستگی به عنوان اصل توسعه در این شرایط یاد کرد.

فیصلی گفت: منطقه آزاد اگر عزم و اراده داشت همان موقع هم می شد کار کرد و اگر عزم و اراده جدی وجود نداشته با تغییری در منطقه آزاد شرایط تغییر نخواهد کرد.

او با بیان اینکه تا زمانی که افراد متخصص و توانا روی کار نباشند شرایط بهبود پیدا نمی کند و مسئله بومی و غیر بومی در این ميان مطرح نیست، حمایت اتاق بازرگانی خرمشهر از همه مسئولان را مشروط بر دلسوز بودن اعلام کرد و خواستار کنارگیری افرادی فاقد توانایی لازم شد.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر کم مهری به بخش خصوصی را موضوعی همه گیر در خرمشهر دانست و گفت: در مورد سفر مسئولان کشوری هیچ گونه اطلاعی داده نمی شود به جز محمد دبیر مناطق آزاد، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور نیز که در منطقه حاضر شد، اتاق های بازرگانی بی خبر بودندو این رویه الان فرمانداری هم بیشتر شده تا جایی که اهمیتی برای بخش خصوصی قائل نیست و حتی در جلسه با موضوع اقتصادی و تجاری بخش خصوصی حضور ندارد.

به گفته فیصلی کارگروه اقتصادی شهرستان هم پس از روی کار آمدن نماینده فعلی شهرستان تشکیل نمی شود و تعداد جلسات با حضور مسئولان شهری بسیار کم شده است.

او از تعدد قوانین و مشکلات خلق الساعه که باعث نوعی بی ثباتی قانون به خصوص درمورد مسائل گمرکی می شود به عنوان مهم ترین مشکلات بخش بازرگانی خرمشهر یاد کرد.

سلیمانی ، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر نیز در این نشست با بیان اینکه از پتانسیل های موجود در منطقه استفاده نشده است و حتی در صورت فروش تولیدات درآمد حاصل از آن از قیمت تمام شده کمتر است.

او از نبود برنامه ریزی صادراتی به عنوان یکی از مشکلات فعالان اقتصادی یاد کرد که گاهی اوقات در زمان معین  برای صادرات گرمابی به کشور عراق مرز ها به سوی صادر کنندگان از سوی آن کشور بسته می شود.

آقای سلیمانی نبود امکانات فرآوری و بسته بندی محصولات شیلات، گرانی ماده اولیه محصول پرورشی، همکاری نامناسب دولتی مثل عدم صدور مجوز تولید ، بالا بودن تعرفه آب را از دیگر مشکلات حوزه پرورش ماهی برشمرد که تنها با مدیریت واحد و صحیح ادارات خرمشهر برطرف و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.