سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت نیم ضریح دوم سرداب مقدس امام زمان (عج) در اراک

در مراسمی با حضور مسئولان استانی ساخت نیم ضریح دوم سرداب مقدس امام زمان (عج) در اراک آغاز شد.

در مراسمی با حضور آیت الله دری نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و جمعی از خیرین و خادمین و مسئولین استان و شهرستان اراک ساخت نیم ضریح دوم سرداب مقدس امام زمان (عج) در اراک آغاز شد.

نیم ضریح اول سرداب مقدس امام زمان (عج) هم دیماه سال گذشته پس از ساخت و  تکمیل در استان مرکزی و چندین روز بدرقه در شهر‌های استان از مرز زمینی مهران به کشور عراق ارسال و در شهر سامرا نصب شد.

نیم ضریح اول سرداب مقدس امام زمان (عج) دیماه ۱۳۹۸ در جوار امام زاده سید منصور علیه السلام شهر مامونیه شهرستان زرندیه شروع   و ۵ دی ماه سال ۱۴۰۰ تکمیل  شد.

ابعاد نیم ضریح مطهر (پنجره) اول سرداب مقدس امام زمان (عج) ۲ و نیم متر در ۲ متر و ۱۰ سانتیمتر است و برای ساخت این ضریح ۷۰ میلیارد تومان توسط خیرین استان مرکزی اهدا شده است.

چوب مصرفی بکار رفته در این ضریح از جنس ساج از کشور برمه تهیه شده و ۲۵۰ کیلو گرم نقره و ۱۰۰ گرم طلا در این پنجره بکار رفته و خاتم کاری و منبت کاری آن هم توسط بهترین متخصصین کشور انجام شده است.

بازسازی عتبات عالیات، یادگار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و ساخت خانه پدری امام زمان (عج) در سامرا یکی از آرزو‌های این سردار ضد تروریسم که با دستور رئیس جمهور وقت آمریکا به شهادت رسید بوده است.

ساخت پنجره سرداب مقدس امام زمام (عج) به عنوان تحقق بخشی از آرزوی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.