سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گل نخوردن، اولویت اول ذوب‌آهن

ذوب‌آهن و پرسپولیس، امروز در یکی از مهم‌ترین دیدار‌های هفته اول لیگ برتر به دیدار یکدیگر می روند.

ذوب آهن که جزو ۴ تیمی محسوب می‌شود که در تمام ادوار لیگ برتر حضور مداوم داشته است، سعی می‌کند همچون لیگ ۲۱، رتبه‌ای یک‌رقمی در جدول رده‌بندی به‌دست بیاورد. آن‌ها در سال گذشته پس از دو فصل جنگیدن برای بقا و حضور در انتهای جدول، توانستند رتبه مناسبی را تصاحب کنند و در نهایت با کسب ۳۷ امتیاز رتبه هفتم را کسب کردند. البته با توجه به عمق ترکیب این تیم در مقایسه با سایر تیم‌های متمول لیگ، بعید به نظر می‌رسد که این تیم بتواند در میان ۶ تیم نخست لیگ برتر قرار بگیرد و تکرار رتبه فصل قبل برای این تیم قطعاً یک موفقیت محسوب می‌شود.

مهدی تارتار همچنان سکان هدایت این تیم را بر عهده دارد و باید تلاش کند که با مجموعه بازیکنانی که در اختیار اوست، برای یک‌رقمی ماندن در جدول رده‌بندی بجنگند. تارتار امسال دو مربی جوان و آینده‌دار را هم در کادرفنی خودش می‌بیند. قاسم حدادی‌فر پیشکسوت و اسطوره باشگاه ذوب‌آهن و محمد نوری که سابقه بازی و کاپیتانی در پرسپولیس را در کارنامه دارد، امسال در کنار تارتار دوران مربیگری خود را آغاز می‌کنند تا حداقل به لحاظ اسم، این تیم در زمینه جذب مربی بهتر از جذب بازیکن عمل کرده باشد. ذوبی‌ها تغییر و تحولات نسبتاً زیادی هم در فصل نقل‌وانتقالات داشتند.

محمد خدابنده‌لو، سینا اسدبیگی، سجاد دانایی، حسین ابراهیمی، رضا خالقی‌فر، حسین شنانی، عارف رستمی، میلاد کر و علی خدادادی از این تیم جدا شدند. از طرف دیگر، اما بهمن سالاری از خیبر خرم آباد، امیرحسین جدی و محمدعلی فرامرزی از پیکان، احسان پنشنبه از نوبهار ازبکستان، نادر محمدی از تراکتور و ابراهیم رضا‌زاده از شهرخودرو مشهد به این تیم پیوستند.

تارتار در فصل گذشته اغلب تیمش را با آرایش ۲-۵-۳ و گاهی هم با آرایش ۱-۳-۲-۴ راهی میدان می‌کرد و احتمالا در این بازی هم با توجه به حریف قدرتمندش، با آرایش ۲-۵-۳ که در اکثر دقایق بازی به ۲-۳-۵ تبدیل می‌شود، تیمش را راهی میدان خواهد کرد. تارتار که تبحر بالایی در سبک بازی تدافعی دارد، در این بازی هم از ابتدا یک دفاع فشرده را به نمایش خواهد گذاشت تا در درجه اول دروازه تیمش را بسته نگه دارد و در درجه بعدی بتواند با استفاده از ضد حملات، ضربات شروع مجدد و اوت‌های بلند دستی به دنبال باز کردن دروازه پرسپولیس باشد. با توجه به حضور محمد قریشی و به خصوص نادر محمدی، یکی از مهم‌ترین تاکتیک‌های تارتار برای گلزنی در این بازی و در این فصل، استفاده از پرتاب‌های بلند اوت دستی خواهد بود که قطعا هر تیمی را به دردسر خواهد انداخت. همچنین باید امیدوار باشیم که همانند سال‌های گذشته، تارتار بتواند با پرورش بازیکنان گمنام و جوان، به فوتبال کشور هم کمک کند. در فصل گذشته هم محمد خدابنده‌لو، سینا اسدبیگی و سجاد دانایی زیر نظر تارتار پیشرفت بسیاری کردند و به فوتبال ایران شناسانده و راهی تیم‌های ثروتمندتر شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.