سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدردانی امام جمعه قزوین از برگزاری باشکوه عزاداری دهه اول محرم

امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نمازجمعه از مردم استان برای برگزاری باعظمت و باشکوه عزاداری دهه‌ی اول محرم قدردانی کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین بیان کرد: از همه مردم، هیئت‌های مذهبی،مداحان و سخنرانان و آحاد مردم که در پاسداشت حماسه اباعبدالله الحسین (ع) تلاش کردند و این تلاش ادامه دارد تا در اربعین حسینی (ع) به کمال برسد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به پرتاب ماهواره خیام به فضا اشاره کرد و گفت: ارسال این ماهواره به فضا دشمنان ما را بسیار نگران کرد و به خاطر همین شیطنت‌های آنان را در خصوص این اتفاق شاهد هستیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه این ماهواره همه مسایل مربوط به کشاورزی و مسایل آبی و حوادث غیرمترقبه را رصد می‌کند و اطلاعات آنرا در اختیارمان می‌گذارد، گفت: این ماهواره در فاصله ۵۰۰ کیلومتری بالای زمین با دقت همه چیز را زیر نظر دارد و دیگر دشمنان نمی‌توانند زیر چشمان تیزبین این ماهواره هر غلطی بکنند و به خاطر همین دشمنان شیطنت می‌کنند و بر علیه این اتفاق صحبت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: ذکر مناسبت‌ها در خطبه‌های نماز جمعه بیان تقویم نیست بلکه از روی حساب گفته می‌شود، بسیاری از مناسبت‌ها شعائر الهی هستند که باید به آن‌ها احترام گذاشته و از آن‌ها یاد کنیم.

امام جمعه قزوین گفت: خیلی از مناسبت‌ها به سرنوشت ما بستگی دارد مثلا روز نکبت و روز تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی را نباید فراموش کرد و آنرا باید گوشزد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های این ایام، گفت: روز جوان یکی از مناسبت‌ها است که آنرا گرامی می‌داریم.

وی گفت: بلندگو‌های استکباری که خود را مدافع حقوق جوانان نشان می‌دهند در عمل اقدام دیگری می‌کنند و در کشور‌های مختلف اسلامی نظیر یمن و فلسطین اقدام به کشتار جوانان می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه جوانان دارای شجاعت و خلاقیت هستند و اهل ملاحظه کاری نیستند از این رو باید با آنان مشورت کنیم، افزود: امام علی (ع) فرمودند با جوانان مشورت کنید و تجربه پیران را با فکر و ایده جوانان درهم بیامیزید که این موضوع به معنای احترام گذاشتن به این قشر است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: روز گذشته مراسم باشکوهی برای گرامیداشت مدافعان حرم و خانواده‌های معظم آنان در قزوین برگزار شد که یک برگ زرین در تجلیل از این عزیزان بود و امیدواریم که ما همیشه قدردان رشادت‌های مدافعان حرم و شهدای این عرصه و دیگر شهیدان جهادگر باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.