سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با وجود شتاب کرونا

حرکت واکسیناسیون لاکپشتی است/ مشارکت ۲ درصدی برای تزریق دُز چهارم واکسن

تنها حدود ۲ درصد از مردم خراسان جنوبی دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این مقدار برای مقابله با کرونا کافی نیست.

روند واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی همچنان به کندی پیش می‌رود.

با وجود این که میزان بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی که در بیمارستان بستری هستند کمی کاهش یافته، اما با عادی انگاری و تزریق نکردن دُز یادآور واکسن دوباره این بیماری شعله خواهد کشید.

کارشناسان معتقدند که کاهش آمار‌ها آتش زیر خاکستر است و هر زمان احتمال شیوع شدیدتر بیماری وجود دارد.

بعضی به دُز سه هم نرسیده اند، چه برسد به چهارم

یکی از کارکنان مرکز بهداشت در بیرجند گفت: تعداد زیادی از افراد هستند که تنها دُزهای اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و هنوز واکسن دُز سوم را هم تزریق نکرده اند.

او افزود: در حالی خیلی از افراد هنوز دُز یادآور واکسن خود را دریافت نکرده اند که بیش از ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسنشان گذشته است.


بیشتر بخوانید


یکی از شهروندان بیرجندی نیز درباره شیوع مجدد ویروس کرونا بیان کرد: کافی است چند قدمی در بازار و مکان‌های شلوغ تردد کنیم تا دلیل گسترش بیماری را بفهمیم.

او گفت: از آنجایی که خیلی از افراد دیگر ماسک را کنار گذاشته اند می‌توان نتیجه گرفت که کرونا جا برای جولان دارد و می‌تواند گسترش پیدا کند.

سهم کم دُزهای یادآور از مجموع واکسن های تزریق شده

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: تاکنون حدود ۲ درصد از مردم خراسان جنوبی دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او افزود: ۵۸۸ هزار و ۱۷۵ دُز، مجموع واکسن‌هایی است که در مرحله اول تزریق شده و ۵۳۲ هزار و ۷۴۵ دُز نیز مربوط به نوبت دوم است.

شریف زاده اظهار کرد: سهم دُز سوم از مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان ۲۲۴ هزار و ۶۳۸ دُز است و ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر نیز دُز یادآور یا همان دُز چهارم را دریافت کرده اند.

آمار‌ها نمایانگر این مسئله اند که بیشتر افراد فقط دُز یک و دو واکسن کرونا را تزریق کرده اند و کمتر از نیمی از افراد واکسن زده، دُز سوم را دریافت کرده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.