سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

در نظر گرفتن آینده شغلی در فرایند انتخاب رشته امری ضروری است

یک مشاور تحصیلی گفت: داوطلبان باید انتخاب رشته خود را حتما متناسب با بازار کار و آینده شغلی در نظر بگیرند.

فریبا پرند گفت: داوطلبان برای انتخاب رشته باید انتخاب های دقیق و درستی داشته باشند تا پس از اعلام نتایج رضایت کافی داشته باشند.

او افزود: در مرحله اول  برای انتخاب رشته باید برخی نکات مورد توجه قرار گیرد که خیلی از افراد نسبت به آنها بی تفاوت هستند. اولین عامل که بسیار مهم بوده و به شدت غفلت می شود این است که داوطلبان برای انتخاب رشته تنها  به اخذ واحدهای درسی نگاه می کنند، در صورتی که انتخاب رشته به معنای انتخاب شغل و ورود به بازار کار است.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: انتخاب رشته نباید تنها از روی احساسات انجام شود. حتما باید به موضع شغلی، درآمد و بازار کار آن توجه کنند.داوطلبان کنکور در وهله اول انتخاب رشته، باید تکلیف خود را مشخص کنند و خواسته ها و برنامه های آینده را در نظر بگیرند، یعنی دقیقا هدف خود را شناسایی کنند تا متناسب با بازار کار و آینده ای که هدفش را دارند انتخاب رشته کنند.

این مشاور تحصیلی گفت:  داوطلبان کنکور به هیچ عنوان فکر نکنند که انتخاب رشته را خودشان می توانند انجام دهند، مشورت با مشاور و افراد خیره در این زمینه بسیار مهم است‌؛ چرا که هر سال دفترچه انتخاب رشته و ظرفیت پذیرش دانشگاه ها تغییر پیدا می کند؛ بنابراین داوطلبان حتما از مشاوران مختص این حوزه جهت انتخاب رشته کمک بگیرند. 

پرند گفت: داوطلبان کنکور حتما رشته خود را بر اساس شغل های آینده انتخاب کنند، برخی رشته ها بازار کار ندارند و در حد تئوری هستند و به همین علت دانش آموزان پس از انتخاب رشته سرخورده می شوند؛ بنابراین داوطلبان باید به سمت رشته هایی بروند که مهارت و توانمندی کسب کنند و ذیل آن رشته بتوانند وارد بازار کار شوند یا حداقل توانایی کارآفرینی را داشته باشند.

برچسب ها: انتخاب رشته ، کنکور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.