سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت پایش اجرای ساختمان‌های بلند مرتبه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بر ضرورت پایش اجرای ساختمان‌های بلند مرتبه در استان تأکید کرد.

عباس زاده در جلسه شورای فنی خراسان جنوبی گفت: ساختمان‌های ناایمن و پرخطر باید با استفاده از ظرفیت شورای فنی استان شناسایی شوند.

او افزود: وقوع حادثه تلخ متروپل، تلنگری بود برای این که نظارت‌ها و انجام فرآیند‌ها را جدی‌تر بگیریم تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.

عباس زاده با تأکید بر این که اینگونه حوادث شوک بدی را به مردم جامعه وارد می‌کند، تصریح کرد: باید روند اجرای ساختمان‌های بلند مرتبه در خراسان جنوبی و به ویژه در شهر بیرجند مورد پایش قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: وظیفه نظارت عالیه بر انجام طرح های شخصی و عمومی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

او با بیان این که بنا‌های در حال ساخت بر اساس قانون نظام مهندسی ساختمان و با نظارت عالیه راه و شهر سازی در حال اجرا است، گفت: بر اساس دستور العمل کارگروه استانی ایمنی و پایش ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه، در گام اول ساختمان‌های بلند مرتبه شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر و در گام دوم، شهر‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر مورد پایش قرار می‌گیرند.

عباس زاده با ذکر این که پایش منازل بلند مرتبه روستایی در مرحله سوم طرح قرار دارند، اظهار کرد: روستا‌های استان فاقد این نوع ساختمان‌ها بوده و در شهر‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر و حتی در بیرجند نیز تعداد اندکی ساختمان بلند مرتبه وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به مکاتبات چندین باره وزیر کشور درخصوص ایمنی و پایش ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه به جهت اهمیت موضوع، تأکید کرد: رفع نواقص احتمالی می‌تواند از اتفاقات تلخ آینده جلوگیری کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.