سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل زیرساخت‌های بزرگراهی موجب توسعه استان می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : در سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی برای تکمیل پروژه‌های استان در نظر گرفته شده، اما هنوز به طور رسمی ابلاغ نشده است .

آهکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : ۳۰ سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگراه کربلا (بزرگراه اسلام آباد غرب – قصرشیرین) می‌گذرد، ولی همچنان بخش‌هایی از مهمترین کریدور زیارتی، تجاری و گردشگری که ایران را به کربلا، بغداد و سلیمانیه متصل می‌کند، همچنان ناتمام باقی مانده است. متاسفانه در چند سال اخیر به طرز عجیبی نسبت به تکمیل این بزرگراه کلیدی و توسعه آفرین کوتاهی شده است و همین کوتاهی‌ها موجب عقب افتادگی تدریجی کرمانشاه از روند پرشتاب توسعه بزرگراه‌های مبادلاتی در غرب کشور شده است.

مهرداد آهکی با اشاره به اینکه این پروژه ۱۲۵ کیلومتری به عنوان یک اولویت‌های مهم از سوی استاندار کرمانشاه در سفر اخیر رئیس جمهور با جدیت دنبال و خوشبختانه اعتبار لازم برای آن اخذ شد، افزود: تکمیل زیرساخت‌های این بزرگراه علاوه بر حفظ جایگاه مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور، موجب تسهیل در روند صادرات کالا به بخش عربی عراق، اقلیم کردستان، ورود و خروج کاروان‌های زیارتی و گردشگران از مرز‌های خسروی و پرویزخان می‌شود و رونق اقتصادی استان را به دنبال دارد.

وی تکمیل بزرگراه کرمانشاه به کامیاران را که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم دارد را یکی از اولویت‌های سفر رئیس جمهور دانست و گفت: این پروژه در مجموع ۴۲ کیلومتر است که خوشبختانه اعتبار پیشنهادی برای تکمیل آن مصوب و در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود و برنامه داریم که پروژه را تا پایان شهریور تکمیل و زیر بار ترافیک ببریم.

آهکی از تصویب اعتبار برای تکمیل باند دوم بزرگراه بیستون به نورآباد خبر داد و اظهار داشت: با اجرای جاده ترانزیتی از کامیاران تا هرسین، یک موقعیت ممتاز تجاری و مبادلاتی برای استان‌های نوار غربی کشور ایجاد می‌شود و یک امکان ارتباط مناسب بین استانی و دسترسی مناسب از طریق کامیاران - سنندج به بازار همسایه‌های شمالی ایران در حاشیه دریای خزر، ترکیه و از طریق هرسین - خرم آباد به کشور‌های جنوب خلیج فارس ایجاد می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تکمیل باند دوم بیستون - سنقر سال هاست یکی از مطالبات مردم منطقه است، افزود: این پروژه ۴۸ کیلومتر طول دارد و یک مسیر بسیار مهم گردشگری و مبادلاتی است و یک دسترسی مناسب از مرکز استان به یکی از قطب‌های گردشگری و کشاورزی منطقه ایجاد می‌کند. این مسیر در ادامه این قابلیت را داراست که در سطح کلان و در قالب یک کریدور آزادراهی کرمانشاه را به همدان متصل کند و مرکزیت استان کرمانشاه در غرب کشور را تقویت کند.

این مسئول در خصوص پروژه‌های منطقه اورامانات هم گفت: سال هاست مردم اورامانات از جاده‌های این منطقه با عنوان جاده‌های مرگ یاد می‌کنند و متاسفانه در دولت‌های قبلی کاری برای توسعه راه‌های این منطقه انجام نداده اند. تصویب طرح تکمیل و احداث بزرگراه روانسر به پاوه به طول ۱۱۲ کیلومتر، یک اتفاق بسیار مهم در منطقه اورامانات است که به تازگی ثبت جهانی شده است. اورامانات از قطب‌های بزرگ گردشگری استان کرمانشاه است و تکمیل این کریدور بزرگراهی می‌تواند رونق اقتصادی این منطقه را در پی داشته باشد.

آهکی از تکمیل آزادراه کرمانشاه به همدان به طول ۴۳۰ کیلومتر خبر داد و گفت: بهسازی راه اصلی سنقر - کامیاران به طول ۷۸ کیلومتر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به اتمام رسید بطوریکه برای اجرای این طرح از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۰۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال و در سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت و اکنون در مجموع این طرح ۴۰۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال اعتبار دارد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.