سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزی اقتصادی بر اساس اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی

با تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای کشاورزی اقتصادی، کشاورزی در خراسان جنوبی رونق می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی گفت: میزان سطح اراضی زراعی استان را ۵ هزار و ۷۰۱ هکتار است و سالانه ۱۱۶ هزار تن محصولات باغی در استان تولید می‌شود.

جعفری با اشاره به مطالبات بخش کشاورزی و دامداری در استان، گفت: کمبود اعتبار برای برگزاری دوره آموزشی، کمبود سردخانه، عدم راه اندازی دانشکده دام پزشکی از مهم‌ترین مسائل و مطالبات بخش کشاورزی در استان است.

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بر اولویت بندی مطالبات در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: برطبق نظر کارشناسان، باید به سمت کشت محصولات کم آب بر برویم.

نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه نیز در این جلسه گفت: اگر به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم می‌توانیم با کمک جهاد کشاورزی و نهاد‌های دیگر، از ظرفیت‌ها استفاده و تولیدات را به حداکثر برسانیم تا به یک استان خودکفا در تمام زمینه‌ها تبدیل شویم.

اسحاقی افزود: هر فردی که بتواند در استان خراسان جنوبی طرحی ارائه دهد که توانایی حل مشکلات و گره‌ها را داشته باشد قول می‌دهیم در جشنواره شهید رجایی به عنوان یک گزینه از طرف نماینده مجلس وی را معرفی کنم.

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه اگر به سمت کشاورزی علمی حرکت نکنیم محکوم به شکست هستیم، گفت: لازم است از کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی و کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی حرکت کنیم.

نخعی با گلایه از ضعف در آمایش سرزمین استان و حوزه بهره وری آب، گفت: ارتباط با جامعه دانشگاهی مهم است و این گونه می‌توانیم در راستای توسعه استان برسیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.