سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارتباطات: نسخه دوم، سوم و چهارم ماهواره خیام را به شکل مشترک خواهیم ساخت

زارع‌پور در حاشیه نشست هیئت دولت تاکید کرد که ساخت ماهواره‌بر های بومی در اولویت قرار دارد و نسخه‌های جدیدتری از ماهواره خیام تولید خواهد شد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری در حاشیه هیات دولت گفت: همکاری‌های راهبردی با کشورهای مختلفی در توسعه صنعت فضایی را داریم. با همین موشکی که ماهواره بر خیام پرتاب شد، فضانوردان هم به فضا می روند.

به گفته وی با دیپلماسی فعال توانستیم با همکاری روسیه این ماهواره را به فضا پرتاب کنیم، این ماهواره دیروز در مدار قرار گرفت و سیگنال هایی را از آن دریافت کردیم.عمر ماهواره خیام ۷ سال است، با همکاری روسیه نسخه های سوم و چهارم ماهواره خیام را خواهیم ساخت.

زارع‌پور گفت: در حوزه فضا بحث توسعه صنعت بومی فضایی یعنی ساخت ماهواره بر های بومی برنامه هایی داریم.همکاری‌های راهبردی با کشورهای مختلفی در توسعه صنعت فضایی را داریم.با همین موشکی که ماهواره بر خیام پرتاب شد، فضانوردان هم به فضا می روند.

وی تاکید کرد: با دیپلماسی فعال توانستیم با همکاری روسیه این ماهواره را به فضا پرتاب کنیم، این ماهواره دیروز در مدار قرار گرفت و سیگنال هایی را از آن دریافت کردیم.عمر ماهواره خیام ۷ سال است، با همکاری روسیه نسخه های سوم و چهارم ماهواره خیام را خواهیم ساخت.

به گفته وزیر ارتباطات ما در وزارت ارتباطات از فیبر‌های نوری کف اقیانوس تا فضا و محدوده ۳۶ کیلومتری زمین مأموریت داریم.

وی هم‌چنین درباره بسته‌های اینترنت خبرنگاران گفت: خبرنگاران از امروز و فردا می‌توانند به درگاه ملی خدمات هوشمند مراجعه کرده و با ثبت یک شماره تلفن همراه، بسته ۲۰۰ گیگابایتی دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: وقتی دولت الکترونیک به شوخی گرفته می‌شود/ دست رد ۱۶۰ دستگاه دولتی به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند


 

برچسب ها: دولت سیزدهم ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۳۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
احسنت باید در کنار بومی سازی از تجربه سایر کشورها در پیشرفت کشور از جمله هوافضا استفاده بشه...