سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در فارس

معاون وظیفه عمومی‌ فرماندهی انتظامی ‌فارس از راه‌اندازی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه و پرداخت وام اشتغالزایی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا دهقانیان معاون وظیفه عمومی‌ فرماندهی انتظامی ‌فارس گفت: برابر تمهیدات ستاد کل نیروهای مسلح و طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت کشور مبنی بر اختصاص ردیف بودجه در قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور برای پرداخت تسهیلات به کارکنان وظیفه دارای مهارت یا تحصیلات عالی منعقد شده که بر این اساس سربازان منقضی خدمت ۱۳۹۷ به بعد برای ایجاد اشتغال اواخر سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شدند و به تعدادی از کارکنان وظیفه وام یکصد میلیونی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شد.

او گفت: در سال جدید نیز این امر مهم در دستور قرار گرفته و به محض اختصاص ردیف بودجه و اعلام ساز و کار پرداخت اطلاع رسانی می شود.

دهقانیان گفت؛ به منظور مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیز برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، امکان صدور سابقه کار از طریق یگان‌های آموزش دهنده برابر ضوابط و ارائه آن به کارفرمایان نیز فراهم شده است.

معاون وظیفه عمومی‌ فرماندهی انتظامی ‌فارس گفت: فرماندهی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضیعت آنان اقدام کند و همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵۸) قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکت‌های دولتی و موسسات غیر دولتی و خصوصی، بانک‌ها و نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این خصوص به عمل آورند.

او گفت: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها، به کارگیری نمایند از سوی نیروی انتظامی کل کشور، وزرات خانه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت، شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند که مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

دهقانیان به معافیت‌های تحصیلی  اشاره کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان متوسطه دوم که در خرداد ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شده‌اند به شرطی که در زمان فارغ‌التحصیلی سن آنان بیش از ۲۰ سال نشده باشد شرایط تحصیل در دانشگاه‌ها را دارند.

معاون وظیفه عمومی‌ فرماندهی انتظامی ‌فارس گفت: فارغ التحصیلان خرداد یا تیر ۱۴۰۰ دانشگاه ها نیز در صورتی که در سال های مجاز و یا سالهای ارفاقی فارغ التحصیل شده و در سامانه وظیفه عمومی از طریق دفاتر پلیس+۱۰ ثبت کرده باشند، شرایط تحصیل در مقطع بالاتر در مهر را دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.