سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نشان دادن اتحاد مسلمین به جهانیان

اهل سنت با اهل تشیع در عزای امام حسین (ع) همراه می‌شوند

مردم اهل سنت خراسان جنوبی در روستا‌های استان در کنار شیعیان عزاداری کرده و توزیع نذری انجام می‌دهند که نشان دهنده اتحاد جامعه اسلامی است.

محرم که فرا می‌رسد همه جا سیاه پوش می‌شود و مردم در مراسم‌های مختلف برای عزاداری حضور پیدا می‌کنند.

در خراسان جنوبی عزاداری برای امام حسین (ع) منحصر به شیعیان نمی‌شود و اهل سنت نیز با توزیع نذورات، در عزاداری سیدالشهدا (ع) سهیم می‌شوند.

پخت غلور نذری، توزیع غذا و ختم قرآن از جمله برنامه‌های اهل سنت در خراسان جنوبی است که در محرم به خصوص در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می‌شود.

پخت غلور نذری در نوغاب

روستای نوغاب شهرستان درمیان یکی از روستا‌هایی است که اهالی آن اهل سنت هستند و در روز تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم‌های مختلفی را برگزار می‌کنند.

یکی از اهالی روستای نوغاب شهرستان درمیان گفت: از قدیم الایام اهل سنت این روستا پخت غلور نذری را در روز تاسوعا و عاشورا انجام می‌دادند و امسال نیز این سنت برپا است.


بیشتر بخوانید


او افزود: اهل سنت حاضر هستند جان خود را فدای امام حسین (ع) کنند و آن‌ها نیز محب حضرت هستند.

یکی دیگر از اهالی روستای نوغاب درمیان بیان کرد: در روز تاسوعای حسینی همه ساله ختم قرآن با حضور اهل سنت این روستا انجام می‌شود.

حضور اهل تسنن و تشیع در عزاداری، نشانه اتحاد جامعه اسلامی است

علاوه بر روستای نوغاب، اهالی اهل سنت روستای نوده شهرستان زیرکوه نیز با توزیع غذای نذری در تاسوعا و عاشورای حسینی، با شیعیان همراه می‌شوند.

یکی از اهالی اهل سنت روستای نوده گفت: افتخار می‌کنیم که امام حسین (ع) را دوست داریم و این عشق را به فرزندان خود نیز می‌آموزیم.

او افزود: در این روستا همه ساله اهل سنت جمع می‌شوند و از عزاداران امام حسین (ع) با توزیع غذا پذیرایی می‌کنند.

یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: امام حسین (ع) متعلق به تمام جامعه اسلامی است و حضور اهل تسنن و تشیع در کنار یکدیگر اتحاد مسلمین را به دنیا نشان می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.