سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوای «یا حسین» روز تاسوعای حسینی در کرمانشاه طنین‌انداز شد

مراسم عزاداری تاسوعای حسینی، در کرمانشاه همزمان با سایر نقاط کشور برگزار شد.

محرم، تاسوعا و عاشورا، یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است و کربلا، صحنه نمایش رویارویی حق و باطل و حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می آورد.
عاشورا؛ حماسه انسان های راست قامتی است که با ایثار و از خودگذشتگی حسین (ع) و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می شود. آن اسوه های عشق و آزادگی که نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومتشان در تاریخ جاودانه شد.
این روز بزرگ، همواره نماد آزاداندیشی و روشنفکری اسلامی بوده و آموخته است که در ماجرای دفاع از دین، باید فداکاری کرد، در راه قرآن  از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق و باطل، همه باید در یک صف قرار گیرند.
امروز فرهنگ عاشورایی چنان در عمق جانها و دلها اثر گذاشته که همه ساله در این روزها، اوج عشق و اخلاص نسبت به اسوه جهاد و شهادت حسین بن علی (علیه السلام) به نمایش گذاشته می شود.
همزمان یا فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، ایام شهادت سالار آزادگان جهان و سید و سرور شهیدان اسلام، امام حسین (علیه السلام) و علمدار با وفایش حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) را که یادآور رشادت‌ها و مظلومیت‌های خاندان پاک رسالت است، مردم کرمانشاه در هیات‌ها و محلات به عزاداری می‌پردازند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.