سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار آب منطقه‌ای گیلان درباره سیلابی شدن رودخانه‌ها

شرکت آب منطقه‌ای گیلان با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در سطح استان گیلان در روز‌های دوشنبه و سه شنبه ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان، از شهروندان و هموطنان درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی خودداری کنند.

هشدار هواشناسی گیلان سطح نارنجی

اداره کل هواشناسی گیلان در هشدار سطح نارنجی شماره ۴ از تقویت سامانه بارشی در روز‌های دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ مرداد ماه خبر داده است.

بر اساس این گزارش؛ در این مدت احتمال بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها)، وزش باد، وزش باد و رعد و برق (بعضی نقاط شدید) و در مناطق مستعد تگرگ وجود دارد.

آبگرفتگی منطقه ای، بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه‌ای (به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها)، لغزش و رانش، احتمال تخریب پل ها، خسارت به محصولات کشاورزی و شالیزارها، برخورد صاعقه، خسارت به سازه‌ها و شکستن درختان به سبب وزش باد شدید هم از جمله مخاطرات احتمالی ۲ روز آینده در استان است.

در تعریف رنگ بندی هشدار‌های هواشناسی آمده است:

هشدار زرد: آگاهی و اقدام در صورت نیاز، احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای

هشدار نارنجی: اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده زیاد است

هشدار قرمز: اقدام فوری و همه جانبه، خسارت گسترده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.